Driven konsult inom leverantörsreskontra till Tele2

Arbetsbeskrivning

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Komet söker nu för Tele2:s räkning en ekonomiassistent för arbete på de svenska Tele2 bolagens leverantörsreskontra.

Leverantörsreskontragruppen ansvarar för att leverantörsfakturaflödet för de svenska Tele2 bolagen sköts på ett optimalt sätt. Gruppen består av fyra personer och de hanterar cirka 9 000 fakturor i månaden. Leverantörsreskontran har daglig kontakt med den övriga verksamheten, för att svara på frågor avseende fakturor, stötta i konteringar etc. De system gruppen arbetar i inkluderar Economa/A+ (huvudbok), Proceedo (fakturascanningsprogram), samt Lotus Notes och Excel.
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter



* Administrera fakturaflödet - utskick från "inkorg" ut till användare i organisationen.

* Betalning av leverantörsfakturor.

* Bevaka och hålla ordning på leverantörsfakturor inom det egna ansvarsområdet, innebär att aktivt jaga in fakturor via mail/telefon, rensa reskontran etc. 

* Registrering av nya leverantörer.

* Kontakter med svenska och utländska leverantörer via mail/telefon.
Delta i avstämningar i samband med bokslut.


Är du den vi söker?

Vi söker dig med minst uppåt ett par års erfarenhet av arbete på en leverantörsreskontra, med fördel har du arbetat inom området längre än så. Har du vana av att arbeta i en mycket organiserad och välfungerande leverantörsreskontra är det ett stort plus i kanten, då din erfarenhet kan bidra till att vi kan göra förbättringar och effektiviseringar inom Tele2:s reskontra. Goda kunskaper i Excel samt grundläggande kunskaper om moms är krav.

Som person är du serviceinriktad, flexibel och mycket ansvarskännande. Du vågar ta kontakt med andra och är såväl kommunikativ som tillmötesgående. Då uppdraget är planerat att sätta igång omgående och innebär att du snabbt måste sätta dig in i aktuella arbetsuppgifter, krävs att du är anpassningsbar, självgående och initiativtagande med ett ordentligt "go" i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Detta uppdrag ingår i Komets uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet för arbete ute i vår kunds verksamhet.

Information om uppdraget:

Start: Omgående
Omfattning: Heltid i ca sex månader med god möjlighet till förlänging alt. överrekrytering
Arbetstid: Kontorstider
Lön: Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Komet Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 15 januari 2014

Besöksadress

Box 70368 10724 Stockholm
None

Postadress

Box 70368
Stockholm, 10724

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024