Driven kundreskontraansvarig sökes till JENSEN education!

Driven kundreskontraansvarig sökes till JENSEN education!

Arbetsbeskrivning

JENSEN Education koncernen är ett företag som omsätter 1 miljard och växer organiskt med 20%. Vill du vara med på denna tillväxtresa och bli en del av JENSENs proffsiga ekonomiteam? Då är detta en tjänst för dig!


Om tjänsten
Ekonomienheten består av ett team om 6 personer som har ett mycket nära samarbete där du kommer rapportera direkt till ekonomichefen. Du kommer att ha en central roll i vår externredovisning som ansvarig för vår kundreskontra, intäktsflöden och processer. Vi söker nu dig som vill arbeta i en verksamhet med högt tempo, stark tillväxt och en entreprenöriell anda!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

Ansvarig för skolpeng och intäktsprocesser
Fakturering
Kundinbetalningar, betalningar, påminnelser
Uppföljning/utredning av eventuella intäktsdifferenser i nära samarbete med skola, controllerfunktion och ekonomichef

Du kommer också agera kontaktperson gentemot kommuner och andra uppdragsgivare och vara support inom ditt expertområde till enhetschefer samt andra funktioner i verksamheten. Även andra delar av teamets ansvarsområden ingår i tjänsten såsom kontering av leverantörsfakturor och löpande ekonomiarbete.


Vem är du?
Du har:
Relevant bakgrund inom ekonomi
Erfarenhet av arbete med skolpeng och skoladministration
Goda kunskaper i reskontraflöden
Erfarenhet av Visma.net och skoladmininistrativa system är mycket meriterande

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du är en effektiv person med hög serviceanda som har ett öga för vad som ska prioriteras. Du besitter en god administrativ förmåga, är kommunikativ och har lätt att snabbt lära dig arbetsuppgifter och växla om i en föränderlig miljö med högt tempo. Vidare är du positiv, lösningsorienterad, prestigelös och nyfiken. Du har god systemvana och trivs med stort eget ansvar men du är också en sann teammedlem som gillar att avlasta där det behövs.



Om verksamheten
Att hitta rätt person till rätt plats - det är vår kärnkompetens. Vi rekryterar chefer och specialister till praktiskt taget alla branscher, små som stora företag, inom såväl privat som offentlig sektor. Har du rekryterats av Poolia vet du att vår process är kvalitetssäkrad. Våra rekryterare kan din bransch, därför tar vi totalansvar för alla moment, från kravprofil till uppföljning. Men viktigast av allt är förstås resultatet: att du är rätt person på rätt plats.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Finance AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Liknande jobb


Local Division Controller

Local Division Controller

25 november 2024

Accounting Economist

Accounting Economist

25 november 2024

Projektcontroller

Projektcontroller

22 november 2024

Ekonomikonsult (Pyramid) interim Kista - Omgående

Ekonomikonsult (Pyramid) interim Kista - Omgående

22 november 2024