OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sello (Sell-o AB) är ett IT-företag som är grundat i Gävle och har de senaste åren vuxit snabbt. Vi arbetar med verktyg för e-handel mot marknadsplatser och vi har utvecklat ett eget system för säljare att underlätta administration av sin försäljning på marknadsplatser och webbshoppar.
Sello har idag ett nära samarbete med marknadsplatser som till exempel Amazon, Tradera, Fyndiq, Fruugo, CDON, vidaXL och Wish.
Sedan 2014 har vi avtal med Tradera för att förse Traderas säljare med programvara för att administrera och hantera försäljningen på marknadsplatsen.
Våra kunder finns över hela världen, med fokus på e-handel i Norden.
Vi jobbar i ljusa lokaler mitt i centrala Gävle vid Rådhustorget med anslutning till Åhlens parkeringshus. Idag är vi 5 st på kontoret i Gävle.
Du har en mycket positiv inställning med starkt driv och glädje. Du gillar att hjälpa personer och har lätt för att förstå hur saker fungerar. Du tänker logiskt och är bra på att förklara. Du är mycket bra på att uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och skrift. Du är mycket ordningssam och tar stort eget ansvar. Eftersom vi är ett IT-företag arbetar vi dagligen på våra datorer, därför är det ett krav att du har mycket god datorvana.
Du ska vara utåtriktad, social och inte tveka att ta kontakt med befintliga och potentiella kunder och på ett kreativt sätt hitta möjligheter till att utveckla vår kundbas.
För oss är din positiva attityd, personlighet, kreativitet och nyfikenhet mycket viktigare än din utbildning.
Meriterande är erfarenhet av tidigare erfarenhet av kundtjänst, försäljning, e-handel, journalistik och tredje språk. Du arbetar med att hjälpa våra kunder (e-handlare) att använda sig av Sello på bästa sätt, dels genom att svara på direkta frågor men även genom att hjälpa till med tips och förslag hur de kan arbeta mer effektivt och sälja mer. Du arbetar aktivt med potentiella och befintliga kunder för att utveckla vår kundbas och öka våra kunders försäljning - till exempel med administration av deras produkter.
Du arbetar även med att hjälpa Tradera, CDON och våra andra partners supportteam angående våra gemensamma kunder.
Kontakt sker främst över e-mail men även telefon. Kontakterna är på svenska och engelska så god kunskap att tala och skriva engelska är ett krav.
I de fall våra kunder stöter på fel i systemet så hjälper du till att testa och göra en felanmälan till utvecklarna. Du arbetar även med att vara aktiv på sociala medier, skriva artiklar om e-handel, skapa hjälpsidor, hjälpfilmer och annat material för att hjälpa våra kunder.
I början av din tid hos oss kommer du att sitta tillsammans med vårt supportteam för att lära dig alla rutiner och hur Sello fungerar. Du kommer att vara i trygga händer och utbildas löpande.
#jobbjustnu