Driven ledare som vill vara med och bygga upp en ny sektion

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen IT genomför för närvarande Sveriges mest spännande och mest omfattande förändringsarbete där både IT-landskapet och IT-organisationen moderniseras i grunden – och allt i rasande fart.

Nu söker vi en engagerad ledare som vill ta sig an den utmanande uppgiften att som sektionschef åstadkomma snabba resultat samtidigt som en helt ny sektion för hantering och utveckling av myndighetens nya besluts- och ärendehanteringsplattform byggs upp.

Vilka är vi

Den nya Sektionen Beslut- och Ärendehanteringsplattform kommer ansvara för utveckling och förvaltning av, och innovation kring, myndighetens nya besluts- och ärendehanteringsplattform som är en central sektion och möjliggörare för Arbetsförmedlingens målbild 2021 där målsättningen är att den omfattande förnyelseresa som startade 2015 ska nå sitt mål. Arbetsförmedlingen kommer då leverera våra tjänster på helt andra sätt – med nya metoder och i nya kanaler och där utgångspunkten är kundernas (Arbetsgivare och Arbetssökande) behov.

En förutsättning för att nå målbild 2021 är att vi på Arbetsförmedlingen går ifrån att se på våra Arbetssökandekunder som ”ett ärende” hos en ansvarig handläggare till att möjliggöra för våra kunder att ha flera ärenden hos oss som hanteras och löses av olika specialister på AF. Detta kommer kunna realiseras med hjälp av vår nyinköpta Besluts- och Ärendehanteringsplattform och den nya sektionen som vi nu bygger upp.

Ditt uppdrag

Som sektionschef för den nya Sektionen Besluts- och Ärendehantering blir det främsta uppgiften för dig att bygga upp en sektion bestående av mestadels nyrekryteringar som kan etablera, förvalta och vidareutveckla en modern och marknadsledande Intelligent Business Process Mgmt (iBPMS) (Besluts- och Ärendehanteringsplattform). I väntan på att rekryteringar kommer på plats kommer sektionen behöva bygga ett bra partnerskap med konsultföretaget som hjälper Arbetsförmedlingen att installera plattformen.

På sikt är planen att sektionen ska bestå av 10-15 medarbetare/konsulter, men givetvis är även ett tätt samarbete med andra sektioner, enheter och avdelningar en förutsättning för att lyckas med uppgiften.

Vem är du

Du tycker om att samarbeta med andra för att nå gemensamma resultat och även om du är öppen för att ta hjälp av andras idéer är du samtidigt själv analytisk och tycker om att ta personligt ansvar för leveranser och planer.

Du har högskoleexamen (eller likvärdig erfarenhet inom relevant område) och har tidigare erfarenheter av att leda andra.

Sist men inte minst så har du tidigare erfarenheter av förändringsarbete och komplexa leveranser och tycker om när det händer saker.

 

Övrigt

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen. 

Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsplatsen är belägen på Hälsingegatan 38, Stockholm, men kommer flytta till Arbetsförmedlingens nybyggda huvudkontor i Solna Strand under hösten 2019.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Läs mer om vår organisation, vårt uppdrag, vår vision och vår värdegrund på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienr Akt  Af-2018/0046 6515 senast 2018-10-25. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Besvara frågorna om din utbildning och arbetslivserfarenhet samt bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner

Johan Gabrielsson 
Enhetschef
010-486 06 02

Ivana Boban Jagodic
Rekryteringspartner
010-487 10 89

Arne Lundström
ST
010-486 66 98

Andreas Deniz
SACO
010-486 21 98

Mats Lundström
SEKO 
010-486 67 35

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 oktober 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024