OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej!
Kul att du hittat hit och tack för att du tar dig tiden att läsa.
Vår affärsområdeschef tillsammans med sin ledningsgrupp klarar mycket, men de klarar inte allt. Därför söker vi nu efter en person som kan vara med och stötta, koordinera, administrera och hjälpa oss att lösa saker.
Som ledningsassistent hos oss kommer du vara med i arbetet med att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för medarbetarna på Adda Inköpscentral. Tillsammans hjälper ni offentlig sektor att skapa mesta möjliga nytta för alla Sveriges invånare. På så sätt bidrar vi till ett bättre samhälle och smartare välfärd.
Du kommer att spela en avgörande roll för oss och får göra en massa kul på jobbet - allt från att ansvara för gemensamma möten, ta anteckningar, göra presentationer, driva olika uppdrag och förbättringar samt ordna konferenser. Arbetet med kommunikation av olika slag kommer att vara en röd tråd i uppdraget. Exempelvis att samla och sammanställa information från och till olika delar av organisationen och externa parter. Men även att delta i planering, tillgängliggöra planer och beslut och tillgängliggöra annan viktig information i olika medier.
Som du förstår tycker vi att det här är en viktig och spännande roll och hoppas att du ska göra detsamma. För att du ska tycka det kommer du verkligen få vara med där det händer och se hur du kan påverka.
När du jobbar på Adda får du ta del av många uppskattade förmåner (https://jobb.adda.se/). Vi arbetar exempelvis flexibelt och hybrid, vi har återkommande internutbildningar, bjuder på frukost två gånger i veckan och gör flera aktiva saker för att du ska må bra. Vi jobbar med att ständigt förbättra vår arbetsplats och har fyra år i rad blivit certifierade av Great Place to Work.
Vi vill jobba med dig som tycker det är kul att administrera, strukturera, stötta och hjälpa andra som kanske inte har samma förmåga men är bra på annat istället. Tycker du dessutom att det är kul när det händer mycket, är duktig på att sätta dig in i nya områden och är en god koordinator? Då är det dig vi vill ha!
Bra att ha med sig in i rollen är ett par års erfarenhet från ledningsnära roller, van att ta stort eget ansvar och goda kunskaper i Officepaketet. Förutom det ser vi att du är en god skribent som kommunicerar professionellt på svenska, i skrift och verbalt. Det är också viktigt att du har förståelse för hantering av känslig information och duktig på att bygga och underhålla relationer.
Är du fortfarande osäker på om det här är något för dig, kontakta mig (Daniel på HR), så berättar jag gärna mer.
Annars är det bara att göra slag i saken genom att klicka på ”sök nu”. Vi vill ha din ansökan senast den 27 april.
Daniel