OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med omväxlande arbetsuppgifter, har tidigare erfarenhet av arbeta som löneadministratör eller ekonomiassistent? Är du tillgänglig omgående? Då är det dig vi söker!
Om uppdraget
Nu söker vi en erfaren löneadministratör till vår kund belägen i centrala Göteborg.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia med en tilltänkt start omgående och pågår i 6 månader framåt. Du tillhör här ett team på ytterligare fem personer och ni ingår tillsammans i ekonomi- och lönenheten. Vid start utbildas du av befintlig personal, arbetet utgår därmed huvudsakligen på plats inom kontorstider 08:00-17:00. Om verksamheten tillåter kan distans bli möjligt.
Kundens verksamhet består av totalt fyra affärsenheter där Finansiell Leasing är den enhet som leasing finansierar inköp av all lös egendom till stadens förvaltningar och bolag. Förvaltningen hanterar ca 90 000 leasingkontrakt som administreras från inläsning av leverantörsfakturor till att leasingkontrakten faktureras till kund, för att så småningom avyttras från verksamheten. I enheten ingår även Tage, som är Göteborgs Stad återbrukssajt för
Dina arbetsuppgifter
I rollen som lönedministratör kommer du främst arbeta med att kontrollera löneunderlag, ta fram lönelistor och statistik. Då din roll till viss del kommer att vara hybrid mellan löneadministation och ekonomiassistents uppgifter, krävs att du även har kunskap om löpande bokföring.
- Genomföra kvalitetskontroller
- Rapportering till myndigheter
- Sammanställa tid- och frånvarorapporter
- Svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet) arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller
Det är bra om du känner dig bekväm i:
- arbeta med löpande bokföring/redovisning
- hantera in- och utbetalningar
Dina kvalifikationer
- Eftergymnasial yrkesutbildning med inriktning löneadministratör eller likvärdig utbildning
- Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Personec P, Hogia, Primula, Heroma) - Arbete i Personec är ett krav
-
Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance)
- Goda kunskaper om lagar och avtal inom område
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22 november 2023.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson