Driven löneadministratör till vårt huvudkontor i Gamla Stan

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som löneadministratör kommer du jobba med den löpande lönebearbetningen, hela lönekedjan, och i övrigt förekommande administration inom Lön/HR. Vi är nytänkande och ställer höga krav på kvalitet, så en viktigt del i arbetetet är att kontinuerligt utveckla våra rutiner och processer tillsammans med dina kollegor. Arbetet innebär daglig kontakt, främst via mail, med både medarbetare och chefer. Du kommer att tillhöra HR-staben där ni är två som kommer att ha ett tätt samarbete när det gäller lönearbetet.

Kvalifikationer

För att lyckas som löneadministratör hos oss behöver du ha god kunskap om hela löneprocessen och god administrativ förmåga. Du ska ha relevant kvalificerad yrkesutbildning och erfarenhet av löneadministrativt arbete, vilket du kan ha fått genom din praktikperiod på utbildningen. Det viktigaste är att du har lätt för att lära, snabbt kan sätta dig in i systemet och processer samt kan prioritera utifrån deadlines.   

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad, noggrann och serviceminded. Vidare har du lätt för siffror, är analytisk och trivs att arbeta med problemlösning i ett högt tempo. En hälsoinriktad livsstil och god samarbetsförmåga är en av förutsättningar som ytterligare stärker dina möjligheter att passa in och trivas i vårt team.

Placering och anställningsform

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på vårt huvudkontor i Gamla Stan. Tillträde sker efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning på 6 månader.

Din ansökan

Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem.

Första steget, efter inskickad ansökan, i vår rekryteringsprocess är att genomföra två tester, Mint och Matrigma. Testlänkar skickas på mail och återkoppling på testerna får du direkt efter att du har genomfört dem.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 22 september. Vi tar enbart emot ansökningar via webben. Ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. Har du frågor är du välkommen att kontakta Emma Ottosson, HR-chef, 073-025 23 34.

Läs mer på jenseneducation.se och om att jobba med oss!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

 


JENSEN education grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och långsiktiga ägare. JENSEN är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med verksamhet i de flesta större städer runtom i Sverige. Vårt utbildningskoncept ”Träning för verkligheten och bildning som mål”genomsyrar all verksamhet.

Vi har förtroendet att utbilda ca 9 000 studerande inom fem olika verksamhetsområden – förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning och yrkeshögskola. JENSEN education har 700 medarbetare och omsätter 700 MSEK.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Berg, Biträdande rektor
+46700904172
Lisa Brenner, Administrativ chef
0728587788
Emeli Pettersson, HR-specialist

Emma Lovén, HR-specialist

Ozan Cagatay, Rektor
0722-536956
Maria Eriksson, Biträdande enhetschef
+46737733118
Maria Eriksson, Biträdande enhetschef
0737733118

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JENSEN education Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 26 augusti 2019

Besöksadress

Tegeluddsvägen 31, Stockholm
None

Postadress

Katarina Bangata 79
Stockholm, 11642

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024