Driven lönecontroller

Arbetsbeskrivning

Allianceplus är ett av de största Facility Management företagen i Skandinavien och består av 4500 medarbetare varav drygt 3000 i Sverige. Företaget erbjuder ett brett utbud av FM-tjänster till företag i den privata och offentliga sektorn. De största kunderna återfinns i livsmedels-, fastighets- och hotellbranschen samt inom statliga verk och industrin. 


Allianceplus planerar att expandera sin geografiska närvaro genom organisk tillväxt och nyförvärv i Norden. Samtidigt undersöker man möjligheterna för ytterligare internationell expansion. Allianceplus Sverige förväntas omsätta 1,5 miljarder danska kronor (200 miljoner euro) år 2018. Läs mer på www.allianceplus.se

Allianceplus är en organisation som präglas av starka värderingar som sätter medarbetaren först med fokus på den enskilde individens engagemang, nytänkande och ansvarstagande. Vi befinner sig i en dynamisk fas som präglas av stark tillväxt och förändring.  

Till vårt centrala lönecenter förstärker vi nu verksamheten med en nyinrättad tjänst som Lönecontroller.

I rollen som Lönecontroller har du ett huvudsakligt ansvar för att säkerställa att löner blir rätt utbetalda samt att de i lönesystemet beräknas enligt lagar och avtal såsom uträkning av övertid, traktamenten, reseersättningar, semesterlöner, ersättningar vid föräldraledighet, skatter och sociala avgifter mm.

Vidare ingår i rollen analys, uppföljning och prognoser avseende företagets personalkostnader samt att aktivt delta i preliminärlöneberäkningar, avstämningar, månads- och årsbokslut och bidra proaktivt till att verksamheten styrs mot satta finansiella mål.

Utöver detta kommer du arbeta med löneprocesser och övriga förekommande arbetsuppgifter på lönecentrat. Du är ett stöd till chefer och medarbetare i löneadministrativa frågor och är aktiv i arbetet med att utveckla löneprocessen I bolaget.

Under 2015/2016 pågår upphandling och övergång till nytt löne- och tidrapporteringssystem där du som Lönecontroller kommer spela en mycket viktig roll liksom i processerna avseende övertagande av personal i samband med de förvärv och verksamhetsövergångar vi gör.

Du rapporterar till HR-chef Sverige med placering vid vårt huvudkontor i Arenastaden, Solna.

Vem är du

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och lön samt med flera års erfarenhet av löneadministration, uppföljning och analys samt förvärvsprocesser i större tillväxtbolag. Du är van att hantera stora flöden och har även erfarenhet av att delta i arbetet med ekonomistyrning avseende ett bolags personalkostnader och kan självständigt utföra analyser och uppföljningar som stödjer verksamhetens utveckling. Du har också erfarenhet av att arbeta med personal- och lönesystem samt avancerade kunskaper i excel.

Du har mycket goda kunskaper inom det löneadministrativa området samt de lagar och regler som råder på området, avseende t.ex. skatter och avgifter, semesteravtal mm. Du har erfarenhet från att arbeta med både kollektivlöner och löner för tjänstemän och är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Erfarenhet från FM- / lokalvårds- / och/eller fastighetsbranschen är meriterande.

Vidare har du har god förmåga att skapa relationer i hela organisationen, är naturligt nyfiken och har ett genuint affärsintresse. Egenskaper som analytisk, strukturerad och driven är viktiga för att lyckas i denna roll. Du har en god pedagogisk förmåga och trivs i rollen att tolka och sammanställa information och utmana på ett naturligt sätt. Vidare har du förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att interagera i grupp.

Vi erbjuder

Allianceplus har stora tillväxtplaner och du blir i din roll starkt bidragande till vår fortsatta expansion och utveckling. Arbetet är både operativt och strategiskt, mycket fritt och omväxlande och med många kontakter på alla nivåer inom organisationen. Allianceplus sätter medarbetarna först och här får du chans till personlig utveckling och stort eget ansvar. Rätt person har på sikt mycket goda karriärmöjligheter.

Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Per Grytter på Prizta Rekrytering & Bemanning AB, tel. 0733- 133 205. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 22 augusti. Ansök tjänsten på www.prizta.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Embertsdotter
031-789 00 90
Karin Theander
031-7890092
Embert Larsson
031-7890192
VD Pernilla Embertsdotter
031-789 00 90
Rekryterare Karin Theander
031-7890092
Peter Berntsson
031-7890092
VD Per Grytter
0733133205
Senior Researchkonsult Pernilla Embertsdotter
031-789 00 90
Rekryteringskonsult Christina Johansson
0708838100
Rekryteringskonsult Jonas Bergman
070-373 03 42

Sammanfattning

Besöksadress

BÄCKSTENSGATAN 9 43149 Mölndal
None

Postadress

BÄCKSTENSGATAN 9
Mölndal, 43149

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024