Driven lönespecialist med start i januari

Arbetsbeskrivning

Detta är rollen för dig som vill arbeta i ett framåtlutat bolag och i en bred roll med hela löneprocessen. En viktig del i arbetet är att säkerställa att rutiner och processer efterlevs och vid behov utvecklas. Du kommer att arbeta tätt tillsammans i ett HR team för att tillsammans underlätta och stödja verksamheterna i deras dagliga arbete.

Om tjänsten
Kunden sitter i fina lokaler i centrala Stockholm och i denna roll ser vi att du arbetar på plats på vårt kontor fem dagar i veckan för att möjliggöra nära samarbete med kollegor och säkerställa ett effektivt arbetsflöde. Uppdraget är med start i början av januari och för rätt person kan uppdraget övergå i en direkt anställning hos kund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Självständigt hantera löner inklusive inrapportering, bearbetning av data från tidssystem, och hantering av frånvaro och reseräkningar
• Administration av anställningsavtal, intyg och personregister
• Kontakter med myndigheter och hantering av rapportering, lönebokslut och kontrolluppgifter
• Samarbete med ekonomiavdelningen samt konsultativt stöd i utbildning till chefer

Andra förekommande arbetsuppgifter:
• Löpande löneadministration med manuell registrering
• Kvalitetssäkra tidrapporter och hantera reseräkningar
• Administrera förmånsbilar och lönebikostnader
• Besvara frågor från chefer och medarbetare kring tidrapportering och lönefrågor
• Delta i verksamhetsutveckling och digitalisering


Lämplig bakgrund
Vi tror att du har relevant yrkesutbildning och minst tre års erfarenhet av löneadministrativt arbete (gärna tjänstemannalöner). Därtill har du god administrativ förmåga, goda IT kunskaper och har lätt för att lära dig och sätta sig in i nya system. Rätt person för rollen har goda kunskaper inom arbetsrätt och har gärna tidigare arbetat i Flex-HRM/Visma/Hogia.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i den här rollen är det viktigt att du är strukturerad, noggrann och har ett genuint intresse för att ge god service. Du är en kommunikativ person som på ett lugnt och pedagogiskt sätt kan stötta och besvara frågor från medarbetare och chefer. Vi ser också att du har en naturlig känsla för siffror, tycker om att analysera och finner glädje i att lösa problem, även när tempot är högt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-01-13.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2024
  • Ansök senast: 12 januari 2025

Liknande jobb


Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024

Lönesystemspecialist

Lönesystemspecialist

20 december 2024