OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!
Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare.
Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det.
Tjänsten och arbetsuppgifterna
Att arbeta som handläggare i Botkyrka kommun är det perfekta jobbet för dig som har ett intresse för både människor och juridik.
Det är en möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, tillsammans med kompetenta, engagerade och handlingskraftiga arbetskamrater!
Vi söker nu en energifylld LSS-handläggare till vårt team.
En viktig del i arbetet är förmågan att kunna samarbeta och samverka med den enskilde, med anhöriga, kollegor, andra inom kommunen och även externa aktörer.
Som handläggare ansvarar du för att, utifrån gällande lagstiftning och krav:
- utreda behov samt bedöma, besluta och följa upp insatser
- kommunicera skriftligt och muntligt, med brukare, anhöriga och olika samarbetsparter.
Vi erbjuder dig
Hos oss startar din anställning med en anpassad introduktion baserad på din tidigare kunskap och erfarenhet. Självklart får du kompetensutveckling och möjlighet att arbeta hemifrån när verksamheten tillåter det.
Du som söker till oss
Krav: Vi ser att du som söker till rollen är socionom, jurist eller har motsvarande högskoleutbildning inom social omsorg eller beteendevetenskap med dokumenterad relevant juridisk kunskap. Du har B-körkort och det är av största vikt att du har ett korrekt språk och att du kan uttrycka dig väl, så att underlag, utredningar m.m. håller hög kvalitet.
Meriterande:
- Erfarenhet som handläggare inom LSS, SoL eller annan myndighetsutövning
- Erfarenhet av att handlägga enligt IBIC
- Erfarenhet av att handlägga i datasystemen Procapita/Lifecare
Som person är du stabil och trivs i en roll där du arbetar lösningsorienterat, då arbetet kräver att du kan planera om efter uppkomna situationer. Du arbetar självständigt och strukturerat med god förmåga att organisera, planera och prioritera ditt arbete effektivt. Du gillar att möta människor, har en positiv grundsyn och en god samarbetsförmåga med en egen drivkraft. För att lyckas med det behövs förmåga att skapa tydlighet och förtroende. I mötet med brukarna och deras närstående är ett värdigt bemötande
och ett varmt intresse för arbete med människor mycket viktigt.
Som en del av Myndighet har du stora möjligheter att göra skillnad i människors liv.
Vi ser fram emot din ansökan!