OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På marknadsavdelningen inom Office Management ansvarar vi för extern och intern kommunikation, vi bygger varumärke, genomför marknadskampanjer för att generera nya affärer samt arbetar med relationsbyggande event och kundkommunikation. Vårt övergripande mål är att bygga ett starkt digitalt varumärke i hela Norden. Som ett steg i att ytterligare stärka vår funktion söker vi nu en marknadskoordinator till vår marknadsavdelning i Stockholm.
Arbetsbeskrivning
I rollen som marknadskoordinator driver du egna marknadsprojekt, allt från interna och externa event, till framtagning av trycksaker och säljstödsmaterial med fokus på grafisk design. Det är en operativ roll där du självständigt planerar och driver dina projekt. Som en del av marknadsteamet blir du en viktig spelare i vår digitala resa mot ett starkare varumärke online. Med utgångspunkt från vår content marketing-strategi hjälper du till att uppdatera nyheter i våra interna digitala kanaler. Vidare kommer du arbeta med att utveckla vårt arbete inom CSR och sponsring. Du arbetar nära organisationen och blir mycket synlig i företaget. Office Management befinner sig i en expansiv fas där vi de närmsta åren kommer att växa organisk och genom förvärv där du blir en viktig del i integrationsarbetet mellan våra olika länder.
Personliga egenskaper och kvalifikationer
För att trivas i denna roll så tror vi att du är en kreativ person som gillar att ta mycket eget ansvar. Du är driven, har idéer och tänker utanför boxen. Du planerar utan problem ditt eget arbete och arbetar väl med andra. Att du har ett brinnande intresse för kommunikation och att bygga starka varumärken ser vi som en självklarhet. Du trivs att arbeta operativt och är en prestigelös doer.
Vi tror att du som söker denna tjänst har:
Utbildning inom marknadsföring, PR och kommunikation
Minst 2 års arbetslivserfarenhet från marknadsavdelning och/eller erfarenhet av event marketing, gärna inom organisationer som fokuserar på B2B-segmentet.
Det är meriterande om du tidigare arbetat med online marketing och digitala kampanjer
Kunskaper i Officepaketet (framförallt PowerPoint)
Mycket goda kunskaper inom Adobe (InDesign, Illustrator och Photoshop)
En mycket god kommunikativ förmåga - du kan utan problem skapa och upprätthålla goda relationer med såväl kollegor, kunder och leverantörer.
Du har en känsla för färg och form och vi ser gärna att du tidigare arbetat med grafisk formgivning.
Du behärskar både engelska och det svenska språket mycket väl.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom en expansiv och lönsam koncern. Du kommer att få vara med och påverka samt utveckla marknadsavdelningen i vår digitala resa framåt.
Är det dig vi söker? Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Urval kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Emilie Amidani, HR Business Partner på telefon 010-858 40 00.
Koncernen Office Management kännetecknas av framåtanda och fortsätter att expandera i Sverige, Norge och Finland med siktet inställt på att bli Nordens ledande helhetsleverantör inom IT, kommunikation och kontor. Office Management har idag cirka 370 anställda och omsatte över 1,2 Miljarder 2016.
Vi är övertygade om att ett välmående företag börjar med välmående medarbetare; mänskliga möten är avgörande för en dynamisk arbetsplats som främjar idéer – och framgång. Frihet och ansvar, personlig utveckling och möjlighet att påverka, är också viktiga värden. Hos oss får du allt och lite till. Välkommen!
Vill du lära känna oss bättre följ oss på @lifeatofficemanagement
Kontaktpersoner på detta företaget
Amanda Fehrm
+46 10 858 40 14
Emilie Amidani
+46 10 858 40 46
Sara Lundberg
Sara Bengtsson