OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inrego AB startades 1995 och är idag ett av norra Europas ledande företag inom IT-skiften. Vår affärsidé är att förenkla och optimera hanteringen av ny och begagnad IT-utrustning för större organisationer genom att erbjuda marknadsledande lösningar med fokus på miljö, säkerhet och logistik samt genom att erbjuda den bästa ekonomiska ersättningen för återtagen IT-utrustning. Vi omsätter idag 100 miljoner kronor med 40 anställda. Vi är ett finansiellt stabilt företag med AAA-rating hos kreditbedömningsföretaget Dun & Bradstreet och vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001. Inrego ökade ifjol omsättningen med 50 % och blev Årets företagare i Täby 2005 samt valda till ett av Årets Superföretag 2007 av Veckans Affärer.
Du kommer att ingå i ekonomi- och administrationsavdelning som består av 3 personer.
Dina arbetsuppgifter är:
-löpande bokföring såsom kontering och registrering av löpande verifikationer
-avstämning och fakturering av tjänsteprojekt
-ansvar för leverantörsreskontran dvs. ankomstregistrering, bokföring, skapande av betalfil samt bokföring av betalning
-upprättande av skattedeklarationer
-delaktighet i upprättandet av månadsbokslut och månadsrapporter, vilket innebär att du upprättar och bokför periodiseringar och avskrivningar, stämmer av dina konton och tar fram vissa delar av intern månadsrapportering
-lönehantering i SPCS
-viss statistik
Bakgrund
Ekonom med minst 2 års erfarenhet av arbetsuppgifter som nämnts ovan. Det är meriterande om du har arbetat i ekonomisystemet Navision. Du bör kunna och uppskatta att arbeta i Excel.
Personlighet
Som person är du noggrann, självgående, ansvarsfull, stresstålig, gillar att lösa problem och har bra sifferkänsla. Du behöver även vara flexibel, serviceminded och ha en god samarbetsförmåga.