Driven och affärsmässig projektkoordinator/projektledare

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Till vår kund söker vi dig som vill arbeta med leverans av tjänster inom videokonferens och AV-utrustning. Vår kund erbjuder marknaden de modernaste lösningarna och tjänsterna inom kontorsteknik och sitter i fina lokaler i norra delen av Stockholm.

Om tjänsten

Du kommer att arbeta som projektkoordinator/projektledare för leveranser av vår kunds videokonferenslösningar till nya och befintliga kunder. I rollen ingår bland annat att koordinera så att leveranser sker inom avtalad tid och med hög kvalitet.  Vår kund fokuserar på förebyggande åtgärder och långsiktiga lösningar, varför det är viktigt att du delar dessa värderingar.

Du blir initialt anställd av Placera Personal och arbetar som konsult hos vår kund men för rätt person finns möjligheter att anställningen går över till en fast tjänst direkt hos vår kund.

Arbetsuppgifter

• Koordinera tekniska resurser och hårdvara
• Ansvara för att leveranser sker enligt avtal
• Projektledaransvar för leveransprojekt gentemot kund

Kvalifikationer

Du förstår komplexiteten av att leverera i teknisk miljö och sätter kunden i fokus. Du gillar att arbeta i team, tänka utanför ramarna och ta stort eget ansvar. Du vill göra skillnad, ta plats och vara med och bygga något nytt. Du är duktig på att hitta lösningar där andra ser svårigheter.  I ditt dagliga arbete kommer du ha direktkontakt med kunder så vi söker dig som är kommunikativ och kan förstå och besvara deras behov. Vidare ser vi att du har:

• Eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av leverans av IT- relaterade tjänster och tekniska lösningar
• God analytisk förmåga
• Du är kommunikativ och lösningsorienterad
• Erfarenhet av lösningar inom videokonferens är starkt meriterande

Du brinner för problemlösning och utveckling och tycker om att vara bäst på det du gör. Vidare ser vi att du är serviceinriktad, initiativ- och ansvarstagande samt att du har en hög grad av affärsmässighet.

För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elisabet Holmene, 08-586 22 709 efter den 10 augusti. Under vecka 32 finns Sofia Eriksson tillgänglig för att svara på frågor, 08-586 22 719.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Heltid Start under augustimånad
  • Publicerat: 30 juli 2015

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


26 november 2024

Project manager

Project manager

26 november 2024

Objektledare Digitalisering och utveckling

15 november 2024

26 november 2024