OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker en ny konsult/konsultchef till Arena koncernens kontor i Katrineholm. I Arenakoncernen ingår Arbetslivsresurs, Arena Personal, Impact och World Class. Arbetslivsresurs är en kompletterande aktör åt Arbetsförmedlingen och stöttar personer ut i arbetslivet och till arbetsprövning, och Arena Personal hjälper företag att hitta ny kompetens via rekrytering eller bemanning.
Kontorets nya kollega är en person som vill arbeta i en kombinerad roll som konsult och konsultchef. Arbetsuppgifterna består av att planera, genomföra och dokumentera insatser som syftar till att Arbetslivsresurs deltagare kommer närmare arbetslivet. Du kan även komma att arbeta med andra uppdrag inom omställning eller rehabilitering. Som konsultchef jobbar du med bemanning och rekrytering och är delaktig i hela kedjan från införsäljning av nya uppdrag till befintliga kunder till rekrytering av nya medarbetare samt har personalansvar för dessa.
Din profil
För att lyckas i din roll krävs det att du är bra på att skapa goda relationer, att du inger förtroende och är bekväm med att hantera beslutsfattare på alla nivåer. Du är kontorets ansikte utåt och har kontakt med myndigheter, företagsledare, deltagare och medarbetare, vilket innebär att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra.
I och med den breda rollen som både konsult och konsultchef behöver du vara en mästare på att prioritera bland dina arbetsuppgifter och din tid. Att få resultat av ditt arbete är viktigt för dig samtidigt som du är mån om kvalitén. Du som söker tjänsten har erfarenhet av personalledning och har haft personalansvar. Du har affärssinne och har ett upparbetat nätverk i Katrineholm. Meriterande är att du har arbetat med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor samt rekrytering och/eller bemanning.
Du har
• relevant högskoleexamen om minst (80 p) 120 högskolepoäng eller minst tre års relevant yrkeserfarenhet
• erfarenhet av att arbeta med deltagare i arbetsprövning/praktik
• god kännedom om den lokala arbetsmarknaden och ett brett nätverk
• vana vid och intresse för att arbeta med både individer och grupper
• ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt
• meriterande om du har erfarenhet av försäljning
• god administrativ förmåga – och är en van datoranvändare
• god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
• B-körkort och möjlighet att disponera egen bil
Vi erbjuder
• ett uppdrag med variation i dina arbetsuppgifter
• personlig och yrkesmässig utveckling
• samarbete med engagerade kollegor
• ett uppdrag med frihet under ansvar
• ett arbete med många kontakter både internt och externt
• hos oss är du en uppskattad och sedd kollega
Om verksamheten
I Arenakoncernen ingår Arbetslivsresurs, Arena Personal, Impact och World Class. Hos oss har du möjlighet att utvecklas både som person och i din profession. Vi arbetar med många olika sorters spännande uppdrag inom rehabilitering, omställning, organisationsutveckling, rekrytering och bemanning.
Vi ser fram emot fram emot din ansökan snarast, då intervjuer och tillsättning görs löpande. För mer information om tjänsten ring gärna Mats Närling, telefon 076-109 01 13.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Elena Hallin
Patrick Bihler
Anna Brorson
Arena Personal AB
Malin Nordeman
Carina Tiderman
0727-262666
Carina Tiderman
Martina Olsson
Elena Hallin
016-142149
Elena Hallin