Driven och engagerad Projektekonom till ALTEN Göteborg

Driven och engagerad Projektekonom till ALTEN Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta brett med ekonomi, fakturering och projektadministration på ett av Europas ledande konsultbolag? Då har vi tjänsten för dig.  ALTEN söker nu efter en Projekt- och ekonomiadminstratör till vår Finansavdelning på huvudkontoret i Göteborg.

Ekonomiavdelningen som idag består av ca 25 medarbetare hanterar alla bolagets finansiella flöden vilket inkluderar kund- och leverantörsreskontra, redovisning, controlling samt bank och valutahantering.

Din profil 
Vi söker dig med en kandidatexamen i ekonomi och som är i början av din karriär och vill fortsätta utvecklas inom ekonomi.

Som person är du är en driven och ambitiös lagspelare som tycker om att bygga nätverk och som trivs med att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften samtidigt.
Då du kommer att ha många kontaktytor i företaget och jobba nära affären lägger vi stor vikt vid din förmåga att ge bra service och agera bollplank inom ekonomirelaterade frågor till övriga delar av verksamheten. Du är dessutom prestigelös, noggrann och lösningsorienterad och kan snabbt sätta dig in i nya situationer och sammanhang.
Vi ser också gärna att du är intresserad av ledarskap och kan se dig själv som en framtida ledare inom ett par år.

Du behärskar både svenska och engelska på en professionell nivå i såväl tal som skrift.
Kunskaper i Agresso är meriterande liksom goda kunskaper i MS Office och Excel

Din roll
Som Projekt- och ekonomiadminstratör på ALTEN kommer du bland annat att ansvara för:

Service kring våra system samt ekonomirelaterade frågor till övriga organisationen
-Projektadministration
-Fakturering
-Reseräkningshantering
-Internutbildningar och workshops
-Effektiviseringar och processförbättringar

Om ALTEN
Som ett av Europas ledande konsultbolag och som dessutom växer kan vi erbjuda dig en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss finns möjlighet att göra intern karriär inom vår ekonomiavdelning, både mellan olika avdelningar men även mot ledarskapshållet, vilket vi gärna ser att du har ett intresse av. Eftersom vi är ett internationellt bolag finns även möjligheten att utvecklas och göra karriär internationellt. Vi har flertalet förmåner såsom friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning samt en trevlig arbetsmiljö på vårt nya huvudkontor på Kämpegatan.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 11 april. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Talent Acquisition & Development Partner Fanny Strömberg på fanny.stromberg@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Pontus Kastrup

Peter Ankréus
+4621349931
Patrik Juhlin
+46214404220
Johan Hägg

Johan Hägg
+46709715805
Andreas Forsberg
+46134655889
Stavros Constantinou
+46134655803
David Kronholm
+46317251131
Ulrika Lin
+46317576133
Erik Rosenqvist
+46317221361

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Alten Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Besöksadress

Teknikringen 8
None

Postadress

A Odhners Gata 41
Västra Frölunda, 42130

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024