OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi nya teammedlemar till rekryteringsavdelningen som kommer att jobba mot både Cypern och Sverige. Är du utåtriktad, social, tycker om att ha många bollar i luften samt någon som älskar att träffa och prata med många olika människor? Är du nyfiken på rekrytering och trivs med att arbeta i en internationell miljö? Då kan detta vara nästa steg för dig!
Om rollen
I din roll som Recruitment Specialist kommer du ansvara för hela rekryteringsprocessen, från dess att behov uppstår till dess att kandidaterna är på plats på kontoret. Detta innebär allt från marknadsföring, annonsering, urval, intervjuande, referenstagning och onboardning. Du kommer främst jobba mot vårt nordiska kontor på Cypern, men även till ett par av våra svenska kontor. Rollen innebär även administrativa uppgifter likväl som ansvar över sociala medier, deltagande på event, mässor samt nätverkande och relationskapande. Resor kan förekomma i viss mån.
Då du främst kommer att jobba mot vårt kontor på Cypern sker stora delar av ditt arbete på engelska. Det är därför av stor vikt att du känner dig bekväm och trygg med det.
Vi är ett litet team och din roll kommer därför vara bred varför arbetsuppgifter som inte presenterats ovan kan förekomma.
Om dig
Vi tror att du är en driven och nytänkande person. Du trivs med att arbeta mot högt uppsatta mål, i ett högt tempo. Vi tror att du är tävlingsinriktad samtidigt som du gillar att arbeta i ett team. För att trivas i rollen hos oss bör du vara social, utåtriktad, ha lätt för att knyta nya kontakter samtidigt som du är en duktig administratör. Du ska även gilla att hålla många bollar i luften samtidigt.
Har du erfarenhet av rekrytering, Employer Branding, callcenterbranschen eller inom ett processtyrt bolag är det ett plus men inte ett krav. På SYKES är koncernspråket engelska och du behöver därför behärska både svenska och engelska väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Krav:
Fullständig gymnasieutbildning
Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
Utbildning inom rekrytering eller liknande arbetslivserfarenhet
Tidigare erfarenhet av kundtjänst
Tidigare sälj-erfarenhet
Utlandsarbete
Förståelse för övriga nordiska språk
Om Sitel:
På Sitel kommer du att gå med i en ambitiös och samarbetskultur med massor av stöd och tillväxtmöjligheter.
Sitel samarbetar med några av de mest kända globala varumärkena för att hjälpa till att leverera enastående kundupplevelser. Sitel är en av världens ledande outsourcingleverantörer av kundupplevelsehantering. Med över 30 års branschledande erfarenhet stödjer Sitels 160 000 passionerade och begåvade medarbetare mer än 400 kunder på 48 språk från 146 anläggningar strategiskt placerade i 29 länder.
SYKES är nu en del av SITEL GROUP!
Varför du bör gå med i Sitel?
På Sitel tror vi att vår personal är vår viktigaste tillgång vilket innebär att vi är stolta över att hitta de bästa, mest begåvade och drivna medarbetarna som kommer att bli fantastiska kollegor.
Sitel kombinerar kunskapsdelning, en "People-First"-kultur och omfamnar mångfalden hos alla unika individer som utgör Sitel. Det är därför vi säger: "Erfarenheter blir bättre när de delas".
Vi tar hand om dig, dina framsteg och ser till att du har rätt förutsättningar för att leverera bästa resultat.
Villkor:
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tjänstgöringsort: Hybrid Remote: Distansarbete med möjlighet att vara placerad på något av våra kontor i sverige
Startdatum: Omgående, enligt överenskommelse
Lön och förmåner: Fast månadslön enligt överenskommelse. Givetvis har vi kollektivavtal och friskvårdsbidrag.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdatum, så skicka in din ansökan redan idag.