Driven och engagerad supporttekniker

Driven och engagerad supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Arbetar du idag som supporttekniker och trivs i rollen men vill ha en ny och utmanande arbetsplats? Är du duktig på att bistå med god support för användare och kollegor? Motiveras du av varierande arbetsuppgifter och tar eget ansvar? Om svaret är Ja, då är detta tjänsten för dig! Till uppdrag hos flera av våra kunder söker nu Centric supporttekniker till första ledet med minst 1 års erfarenhet av service desk.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som 1st line supporttekniker arbetar du varierat och brett. Dina primära arbetsuppgifter är att agera support via telefon och mail samt ta emot och registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du kommer även arbeta med att supportera kunder och användare via fjärrstyrning.

Din profil och kvalifikationen
Vi ser att du är en problemlösare som motiveras av att på ett pedagogiskt sätt supportera kunder. Du är självgående och hjälper dina kollegor. I rollen som supporttekniker agerar du ansvarsfullt och bidrar med en god känsla för service. Du uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska.
 
Krav
- Minst 1 års erfarenhet av att arbeta i en servicedesk
- Gymnasial IT-examen eller motsvarande IT-kurser
- Erfarenhet av arbete i publika molntjänster (Azure, AWS eller Google workspace)
- Active Directory
- Windows operativsystem
- Office 365
- Microsoft 365 
Meriterande
- Mac-support
- Citrix
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emelie Flood på tfn: 0734-159378 eller emelie.flood@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 25 januari 2023
  • Ansök senast: 25 april 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024