Driven och erfaren supporttekniker sökes

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en driven och erfaren supporttekniker!

För tjänsten som supporttekniker till vår kunds Servicedesk söker vi en erfaren person som jobbat 2-3 år med liknande arbetsuppgifter. Kravbild ser ut enligt följande;

Arbetsbeskrivning

Som supporttekniker i Servicedesk arbetar man med att ta emot och hantera supportförfrågningar från medarbetare inom företagets olika affärsområden. Arbetet utförs både självständigt och i grupp. Man förväntas agera professionellt och affärsmässigt i sitt möte med användaren.

Servicedesk supportar på plats och på distans genom telefon, epost och fjärrstyrning.

Arbetsuppgifter

. Registrera, hantera och följa upp ärenden som man är tilldelad eller äger
. Installera, konfigurera och anpassa hård- och mjukvara enligt kundens behov
. Leverera, ställa upp och ansluta hårdvara och utrustning på kundens arbetsplats
. Felsöka och åtgärda hård- och mjukvara relaterad till IT-arbetsplatsen samt hantera garanti- och serviceärenden
. Hantera beställningar. T ex kontoadministration, e-postadresser och maillistor, gruppbehörigheter och åtkomster, mobilsynk, vpn, mm
Ansvar

. Följa fastställda processer och rutiner samt vara delaktig i att förbättra och utveckla dem
. Att incidenter och beställningar hanteras i enlighet med fastställda SLA:er
. Ha kännedom om Arbetsplatstjänstens innehåll och avgränsningar
. Sträva efter att uppnå kostnadseffektiva lösningar i enlighet med koncernledningens målsättning och principer
. Fördela om egna ärenden vid planerad frånvaro som t ex semester
. Hjälpa till att kvalitetssäkra sin och sina kollegors leveranser genom att verifiera varandras arbete
. Hantera arbetsredskap så som program, nätverksresurser, lösenord mm på ett säkert vis
Kompetens

. Goda tekniska kunskaper om PC-datorer. Förmåga att självständigt felsöka och åtgärda hård- och mjukvarurelaterade problem
. Goda kunskaper om IP-baserade nätverk, trådlös nätverksteknik, IP-telefoni, klientsäkerhet och skrivarhantering
. Goda kunskaper om Microsoft Windows, i synnerhet Windows 7
. Grundläggande kunskaper inom videokonferenssystem
. Grundläggande kunskaper om Microsoft Officepaket, speciellt 2010 och 2013
. Grundläggande erfarenhet av administration i Active Directory
. Grundläggande kunskap om Apple Mac-datorer, smartphones och surfplattor
. Erfarenhet av att jobba processorienterat, efter ramverk som ITIL eller Lean
. Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem
. Erfarenhet av serviceyrke och kundvård
Personliga egenskaper

. Är serviceinriktad och tycker det är roligt att hjälpa till
. Ansvarskännande
. Kommunikativ, kan formulera sig väl i både tal och skrift
. Engagerad och driven, tar egna initiativ
. Strävar efter att arbeta på ett organiserat och strukturerat sätt
. Stresstålig och har förmåga att prioritera arbete utifrån aktuell situation
. Har lätt för att lära
. Är en lagspelare som bidrar till en god gruppsammanhållning genom att samarbeta och dela med sig av sina kunskaper
. Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Uppdragsgivare: Dfind IT

Ort: Stockholm

Information och ansökan

Då du kommer att vara anställd som konsult från Dfind ser vi att du är en person med eget driv och vilja att själv ta tag i olika situationer. Din kompetensutveckling sker främst ute i ditt uppdrag då du genom kunskap kan ta din an mer avancerade uppgifter.

Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.

Vid frågor kontakta Josefina Dahlgren, josefina.dahlgren@dfind.se [ mailto:josefina.dahlgren@dfind.se ].


Organisations-/företagsbeskrivning

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.



Keep Improving

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFIND AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 3 november 2013

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024