Driven och kommunikativ kundservicemedarbetare

Driven och kommunikativ kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

EMPLOID söker en driven och proaktiv person till en dynamisk och stimulerande kundservicemiljö till vår kunds svenska huvudkontor i Malmö. 
Om företaget
Företagets vision är att vara den ledande och mest effektiva försäljnings- och leveransorganisationen inom kemikaliedistribution i Norden. Företaget är ett stabilt och lönsamt företag med hängivna och erfarna medarbetare. Företaget erbjuder dig frihet under ansvar, attraktiva arbetsvillkor och förmåner samt möjlighet till utveckling och egna ansvarsområden.
Arbetsuppgifter
Kundserviceavdelningen är hjärtat i företaget som behöver förstärkning av en energisk och driven person som passar ihop med övriga kollegor på avdelningen. Som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta aktivt med kundsupport, merförsäljning, stötta företagets säljare och jobba med administration. Du kommer vara en del av ett välfungerande team, men samtidigt kunna arbeta självständigt under eget ansvar. Du arbetar främst med kommunikation som verktyg och kommunicerar mest med kunder på telefon och mail. Företaget tror mycket på sina medarbetare och erbjuder stora möjligheter till utveckling och ansvar.
–      Agera kund- och säljsupport
–      Arbeta proaktivt med merförsäljning
–      Registrera och följa upp kundorder
–      Hantera reklamationer
–      Uppdatera prislistor
–      Nära samarbete med andra interna avdelningar såsom försäljning, produktion, logistik och lager
–      Upprätthålla dataregister genom daglig användning av Affärssystemet SAP samt underhåll och uppdatering av arbetsinstruktioner
–      Aktivt delta i interna kundservicemöten för att utveckla den interna verksamheten
–      Samarbeta med säljgruppen kring försäljningsaktiviteter
Tjänsten är en hyrrekrytering för ett vikariat där du under sex månader kommer att vara anställd av EMPLOID och arbeta som uthyrd konsult hos vår kund.
Kompetenskrav
Vi söker dig som har bakgrund och erfarenhet av service, gärna även sälj, grundläggande kunskaper i Word och Excel, fallenhet för administration och en vilja att ge bästa servicen till kunder och kollegor. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har förståelse för de skandinaviska språken.
 
Viktigt för tjänsten är:
–      Flytande svenska och engelska i tal och skrift
–      God datorvana
–      Service- och lösningsförmåga
–      Förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Personliga egenskaper
Som person är du driven och orädd samtidigt som du har en ödmjuk inställning till arbetsuppgifterna och utför dem med hög kvalitetsnivå. Du bör vara kommunikativ och serviceinriktad. Du tycker om att vara spindeln i nätet och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt utan att behöva dra ner på kvalitén. Tjänsten fordrar att du arbetar noggrant, målmedvetet, resultatorienterat och är självgående samtidigt som du är hjälpsam och har en god samarbetsförmåga. Du uppfattas ha god social förmåga, är driven och har ett uttalat intresse för service. 
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, vikariat 6 mån
Arbetstider: 8-16.30
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Customer support, support, kundtjänst, kundservice, administratör, orderadministratör, ordersupport, order, leveranssupport, Malmö, rekrytering, heltid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID MALMÖ
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 18 mars 2020

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


28 oktober 2024

28 oktober 2024

Verisure söker erfarna säljare!

Verisure söker erfarna säljare!

28 oktober 2024

Säljledare

Säljledare

28 oktober 2024