OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linköpings Stadsmission är en ideell förening som arbetar med socialt arbete i Östergötland. Utifrån vår vision om ett mänskligare samhälle stöttar vi människor i utsatta livssituationer utifrån offentliga upphandlingar, avtal och insamlade medel. Under 2015 arbetade 371 personer hos oss, allt ifrån timvikarier till fast anställda, 180 volontärer gör insatser i våra verksamheter och c:a 1500 enskilda individer har fått stöd genom samtal, behandlingshem eller arbetsintegration. Stadsmissionen omsatte 75 milj kr 2015.
OM TJÄNSTEN
Marknads- och insamlingschefen finns med i ledningsgruppen och rapporterar till direktor. Huvudsakliga ansvaret består i att utifrån en god förståelse för våra affärsprinciper lägga upp strategiska marknads- och kommunikationsplaner, hitta idéer och lägga grunden för långsiktig marknadskommunikation samt ansvara för insamlingsarbetet.
En stor del av arbetet handlar om att formulera och implementera former och tänk för insamlingsarbetet samt att fortsätta utveckla vår närvaro/identitet i sociala medier men också i samhället. I arbetet ingår även att utveckla varumärket samt att i samråd med enhetscheferna göra årliga marknadsplaner.
OM DIG
Som chef pendlar du mellan olika perspektiv och vi söker dig som gillar att befinna dig på en strategisk nivå och kan se strukturer samtidigt som du aktivt deltar i det operativa arbetet tillsammans med dina medarbetare. Ditt uppdrag blir att leda teamet, formulera projekt och tillsammans arbeta med att stärka vårt varumärke, öka vår försäljning på enhetsnivå och fortsätta att bygga upp insamlingsarbetet.
Du är nyfiken och kreativ och inställd på att arbeta både strategiskt och operativt. Du har erfarenhet av webbdesign och digitala verktyg samt digital marknadsföring, erfarenhet av social marknadsföring och du förstår värdet av storytelling/content. Vi önskar även att du har god förståelse för hur relationer byggs och underhålls i opinionsbildande syfte med traditionell media och övriga intressenter i samhället.
Du har god vana att lägga upp digitala kampanjer och analysera aktiviteter i social media. Vi söker dig som är prestationsinriktad med god förståelse för strategisk varumärkesutveckling. Du har flerårig erfarenhet av marknadsföring och kommunikation på företag, reklambyrå eller inom den idéburna sektorn. Du har erfarenhet av chefs- och ledarskap. Du arbetar strukturerat och kan på ett analytiskt och strategiskt sätt se till att Stadsmissionen når sina mål.
Du är en igångsättare och självgående i ditt arbete. Du är en van beställare av externa tjänster från reklambyrå, webbyrå m m och van vid att hantera kampanjer/annonskampanjer/digitala kampanjer samt trycksaksproduktion och förhandling. Kort sagt har du en mycket god förståelse för marknadskommunikationens mekanismer och hur vi ska stärka vårt varumärke, få fler givare, hitta och bygga ytterligare relationer och du är fokuserad på att vi når våra insamlings- och affärsmål.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift, är initiativrik och nyskapande samt utmanar på ett prestigelöst sätt. Du har lätt för att skapa goda relationer. Du trivs med att arbeta både med strategiska och operativa frågor. I din roll som ledare coachar du och har förmågan att från analys, på ett strukturerat sätt, gå från ord till handling.
Du är civilekonom, marknadsekonom el motsv.
Vi eftersträvar att vara en organisation präglad av mångfald och normkritik. Det är av stor vikt att du är solidarisk med vår värdegrund: http://bit.ly/28M7yAP
Kontaktpersoner på detta företaget
direktor Lars Linebäck
0730-33 05 75
arbetsledare, Stadsmissionens café Anna Gransö
013-263898
Vision Carolien Beun
013-263888
Vision Annelie Johansson
013-263894
enhetschef Janina Gröndal
0730-451880
tf enhetschef Caroline Karlsson
0705-26 32 26
Sanna Detlefsen
Vision Carolien Beun
områdeschef för stöd och behandling Sanna Detlefsen
enhetschef restauranger och service Janina Gröndal
0730-45 18 80