Driven och noggrann Orderadministratör till Växjö

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi nu en driven och noggrann Orderadministratör för omgående uppdrag i Växjö. Vår kund är en större tillverkningsindustri som ständigt är i tillväxt, nu behöver de förstärkning på order- och leveransavdelningen.

I tjänsten ansvarar du för orderberedning, leveransbevakning och tillhörande orderadministration. Produktionsorder registrerar du i IFS med Excel som kompletterande arbetsverktyg.
Tjänsten ställer krav på god kommunikativ förmåga och mycket goda systemkunskaper. Du är en flink administratör med bra siffersinne!

Du tillsammans med dina fem kollegor ansvarar för att order och leverans fungerar och kvalitetssäkras inom företaget. Är du redo för en spännande utmaning i ett tillväxtföretag? Då kanske det är just dig vi söker!


Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna mot inköp, logistik eller planering. Utöver din utbildning innehar du minst ett par års praktisk erfarenhet som Inköpsassistent, Ordermottagare eller Logistikadministratör. Du har ett stort intresse för kvalitet och noggrannhet och har en mycket god systemvana, erfarenhet av IFS är klart meriterande.

Som person är du driven, självgående och öppensinnad. Du anpassar dig lätt till nya arbetsmiljöer och kontaktytor samt trivs du med att arbeta både självständigt och i grupp. För att lyckas i rollen bör du även ha ett ”kritiskt öga”, kunna ställa krav samt även vara analytiskt lagd. Vidare har du även god social kompetens och lätt för att lära, du trivs i en kommunikativ roll och har ett genuint intresse för teknik och produktion.

Du talar och skriver såväl svenska som engelska och är van att arbeta i Excel. Teknisk bakgrund och/eller erfarenhet från tillverkningsindustrin är önskvärt, dock inget krav.

Uppdraget är ett inhyrningsuppdrag där du blir anställd hos Empleo AB för att sedan arbeta ute hos vårt kundföretag i Växjö. Hos Empleo tillämpas en provanställning om sex månader som för rätt person förväntas övergå i en tillsvidareanställning.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker direkt på www.empleo.se

Uppstart: Vecka 31.
Ort/Placering: Växjö.
Omfattning: Dagtid och heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Om oss

Hos Empleo är du som konsult vår främsta tillgång. Därför lägger vi stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och må bra. Det är självklart för oss att ge dig de rätta verktygen för att du ska kunna utföra dina arbetsuppgifter med högsta kvalitet. Av samma anledning följer vi upp och ser till så att allt fungerar som det ska på din arbetsplats. Med bättre bemanning menar vi bättre för våra kunder – och för dig som anställd. Vi är öppna och genuina som för oss alla skapar framgång!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rebecca Moberg
0470-730191
Sandra Adamsson
0470-730194
Rebecca Moberg
0709-354090
Anna Elm
0470-730192
Rebecca Moberg

Sandra Adamsson

Anna Elm
0470-730192
Sandra Adamsson

Rebecca Moberg
0470-730190
Kristina Lindberg
0470-730195

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Empleo AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 18 juli 2016

Besöksadress

Skånegatan 9
Växjö

Postadress

Skånegatan 9
Växjö, 35235

Liknande jobb


Product planner

Product planner

26 november 2024

26 november 2024