OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vem söker vi?
Rollen som MeetingDesigner innebär att du drivs av din passion för mötet mellan människor och långsiktiga affärer som leder till lyckade möten. Du är mål- och resultatfokuserad med stort möjlighetstänk och du har ett genuint intresse för mötets innehåll. Du trivs i att arbeta i ett högt tempo och är handlingskraftig, strukturerad, noggrann och kan prioritera. Du är affärsdriven med god ekonomisk förståelse och öga för affärsmöjligheter. Du är kommunikativ, lyhörd och förstår värdet av att arbeta integrerat i verksamheten. Som person är du prestigelös, ansvarsfull och trygg samt mycket socialt kompetent och självklart arbetar du lojalt mot Varbergs Kusthotells mål och vision.
Flexibilitet, sinne för service, detaljer, ordning och struktur är viktigt och i denna befattning där du koordinerar att allt finns på rätt plats vid rätt tid. Rollen pendlar mellan administrativa uppgifter samt värdskap ute bland gäster och kollegor där du jobbar lika bra i team som individuellt. God kunskap av anläggningen och ett tekniskt intresse är ett krav.
Arbetsbeskrivning
Främsta uppgiften är att tillsammans i teamet med dina konferenskollegor ta hand om alla anläggningens konferensgäster från införsäljningen till genomförande och fakturering och du utgår från hotellets konferenscenter. Du är en duktig säljare där du ser andras behov och vet hur man skapar trivsel. Rollen kräver ansvarstagande, en god erfarenhet i försäljning samt ett praktiskt handlag och en blick för det lilla extra.
Vanliga återkommande arbetsuppgifter:
-Visa föredöme för god arbetskultur och skapa trivsel för både kollegor och gäster.
-Bidra till att alla detaljer i vårt värdskap överträffar våra gästers förväntningar.
-Ha gott affärsmannaskap och arbeta resultatorienterat.
-Säkerställa att vårt varumärke följs - klädsel, hår, stil, språk & attityd
-Professionellt tillmötesgå våra kunders förfrågningar, ge råd och kunskap om möten, konferens och event.
-Snabb hantering av offertförfarandet, uppföljning, samt komma till avslut och få dina offerter bekräftade.
-Arbeta aktivt med merförsäljning
-Hantera fikor, disk samt hålla ordning och reda i kontor och pentryn
-Möblera konferenslokaler med urstäd och omstäd
-Säkerställa löpande fakturering efter konferensens avslut
-Hålla dig uppdaterad på hotellets konferensteknik och bistå konferensgästerna med din kunskap
Vi erbjuder:
Fördelaktiga förmåner.
En fantastisk arbetsmiljö där vi tar hand om varandra och har kul.
Arbetstid:
75% tillsvidaretjänst. (Dagtid. Kvälls- och helgtjänstgöring förekommer)
Kvalifikationer:
Erfarenhet från liknande arbete är ett krav.
Behärskar svenska och engelska språket flytande i tal och skrift.
Lön:
Enligt kollektivavtal.