Driven och positiv Familjehemsansvarig till vår viktiga resa

Driven och positiv Familjehemsansvarig till vår viktiga resa

Arbetsbeskrivning

Vill du bygga en tryggare framtid för barn, unga och vuxna? Familjehemsbanken tar nu nästa steg i sin resa och letar efter en driven och engagerad Familjehemsansvarig som vill ta ansvar för att attrahera och utveckla Sveriges bästa nätverk av Familjehem. Detta är en unik möjlighet för dig som vill ha en roll att växa i och vill vara med på en spännande och viktig resa.
Om Familjehemsbanken och rollen
Familjehemsbanken grundades av Anne och Andreas Aronsson 2009. Idag samarbetar vi med majoriteten av Sveriges kommuner och konsulentstödda familjehemsverksamheter och representerar 100-tals lediga uppdragstagare inom Familjehemsvård såsom familjehem, jourhem och kontaktfamiljer till de barn som behöver de allra mest. Som Familjehemsansvarig är du bland annat:
Ansiktet utåt och kontaktperson för våra familjer som är eller vill bli familjehem.
Ansvarig för processen för att attrahera, granska, behålla och uppdatera kvalificerade familjehem som uppdragstagare i banken. Kvalitetsgranskar dagligen nya ansökningar från uppdragstagare som vill bli familjehem, begär kompletteringar och publicerar och administrerar deras profiler.
Följer upp kvalité och upplevelse i förmedlade uppdrag
Projektleder utbildningar och träffar för familjehem och uppdragstagare i hela Sverige
Ansvarig för annonsering och uppdatering av sociala medier
Supportansvarig mot kund och kommun
Samarbetar med kundansvarig för att ständigt utveckla produkten och arbetet med matchning mellan uppdragsgivare och uppdragstagare
Är kontaktperson för utvecklings- och marknadsteamet.



Om dig vi söker
Du är service-minded och sätter alltid kund- och uppdragstagare i första hand
Du är strukturerad och noggrann och håller hög kvalité i allt du gör
Du är lösningsorienterad och löser gärna problem när du hamnar i nya situationer



Din bakgrund
Du har tidigare arbetat i en serviceroll, gärna inom eller i samarbete med offentlig sektor
Du har tidigare arbetet med administration och projektlett mindre projekt
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Socialtjänst, HVB eller Familjehemsvård eller har en relevant utbildning som socionom eller liknande, men det viktigaste är såklart att du brinner för att skapa en tryggare framtid för utsatta barn och unga.
Du talar och skriver flytande svenska då du dagligen är i kontakt med kunder och uppdragstagare.



Tjänsten är placerad i Ljusdal eller Stockholm med start så snart som möjligt och du kommer att rapportera till Affärsområdeschef för Healthcare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Familjehemsbanken AB LJUSDAL
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Postadress

Tingsgatan 2A
LJUSDAL, 82732

Liknande jobb


Digital kommunikatör

Digital kommunikatör

19 september 2024

Kommunikatör med möjlighet till funktionsansvar

Kommunikatör med möjlighet till funktionsansvar

18 september 2024

18 september 2024

Personal till event i Stockholm, 9-10 oktober

Personal till event i Stockholm, 9-10 oktober

18 september 2024