OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Oderland Webbhotell erbjuder premiumtjänster inom webbhosting, främst till företag. Företaget grundades 1998 och har sedan dess stadigt växt. Vi söker nu förstärkning i supportavdelningen.
Som supporttekniker hos oss blir du del av ett glatt gäng som hanterar inkommande kundärenden via telefon, chatt och epost. På Oderland har vi ingen "first line" utan alla supporttekniker förväntas lära sig kontinuerligt. I arbetet ingår alltså både hantering av enklare ärenden samt ärenden som kräver avancerad teknisk felsökning.
För att trivas i rollen måste du vara en person som tycker om att hjälpa andra - både kunder och medarbetare. Vi arbetar tätt tillsammans så det är viktigt att du känner ett intresse för att bidra till en social arbetsmiljö. Professionellt och vänligt bemötande i kundkontakt är en självklarhet. Vi är mycket måna om våra kunder. Du måste tala och skriva flytande svenska och engelska. Extra språkkunskaper är ett plus.
Du bör också vara en person som gillar att lösa problem och ständigt lära sig nya saker. Det är en fördel om du har erfarenhet av att jobba i terminal, vet vad en konfigurationsfil är och vet vad programmering innebär, även om du inte själv jobbat som programmerare.
Erfarenhet av webbutveckling (PHP, JavaScript, MySQL), CMS (WordPress, Drupal, Prestashop, Magento), Servrar (Apache, LiteSpeed) underlättar att komma in i arbetet.
Du behöver inte vara formellt utbildad inom IT. Många av oss som jobbar här idag är till stor del självlärda. Driv och nyfikenhet är värdefulla personlighetsdrag. När man mästrat rollen som supporttekniker finns på sikt möjlighet att fördjupa sina kunskaper inom Linux, drift och underhåll av servrar.
Vi har en perfekt arbetsplats för dig i centrala Göteborg på Kungsgatan 56. Kontoret ligger i nyrenoverade lokaler med stort kök där det finns frukost, dricka, kaffemaskin m.m. Det är ca 4-5 min gångavstånd till Centralstationen.
Under utbildning/provanställning (6 mån) kommer du att arbeta på kontoret. Sedan finns möjlighet att delvis arbeta remote. Vår support är öppen 8 - 21 samt 10 - 15 helger. Du måste kunna jobba kvällar och helger ibland.
Pension, sjukvårdsförsäkring, frukostmat, frukt, dricka, friskvårdsbidrag samt fina arbetskamrater ingår.