OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AG Advokat är Sveriges ledande byrå inom entreprenad- och fastighetsbranschen. Våra medarbetare är specialiserade på juridiken inom dessa affärsområden och vi har lång erfarenhet av transaktioner, finansiering, byggprojekt, leveransavtal och tvister. Vi är idag cirka 90 medarbetare och sitter i NK-huset mitt i centrala Stockholm.
Brinner du för service och vill fortsätta utvecklas i en bred administrativ roll? Som assistent utgör du ett viktigt och värdefullt stöd för våra jurister i det dagliga arbetet genom att ge administrativ support och service. Du kommer att ingå i assistentgruppen men även tillhöra en av byråns verksamhetsgrupper, inom fastighetstransaktion och hyra.
Dina arbetsuppgifter
• Fysisk och digital dokumenthantering, t.ex. kopiering och sammanställning av material
• Ärendehantering, t.ex. jävskontroll, upplägg och arkivering
• Arbete i Officepaketet inklusive AG:s mallar
• Extern kontakt med t.ex. myndigheter
• Korrekturläsning och transkribering
• Mötesplanering
• Systemstöd
• Fakturahantering
• Ta fram enklare avtal, klientkontakt, administrativt stöd vid signing/closing
• Diverse utrednings- och granskningsarbeten
Din profil
För att trivas i rollen ser vi att du är i början av din karriär med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och/eller att du är utbildad paralegal. Du är en serviceinriktad, proaktiv och ansvarstagande person som har en förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt med hög kvalité. Vidare är du nyfiken med en god problemlösningsförmåga. Du trivs i att arbeta i en konsultverksamhet och är van vid att självständigt prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vi sätter även stort värde på att du drivs av att utveckla både dig själv och din omgivning. I rollen kommer du att ha flera kontaktytor, varför det är viktigt att du trivs i en serviceinriktad roll och har lätt för att bygga relationer och skapa goda samarbeten.
• Några års erfarenhet av liknande administrativ tjänst och/eller utbildning som paralegal
• Har mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Word och PowerPoint
• Uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från advokatbyrå eller likartad konsultverksamhet.
Vi erbjuder
Hos oss ges du möjlighet att arbeta på en av Sveriges ledande advokatbyråer tillsammans med ett professionellt och prestigelöst team. Arbetet sker på plats på vårt kontor i centrala Stockholm. På AG Advokat månar vi om att vara en arbetsplats med god stämning och en stark sammanhållning, eftersom vi är övertygade om att detta gynnar byråns verksamhet och långsiktiga utveckling. Vi har en prestigelös kultur med en stark kollegialitet och många roliga personalaktiviteter under året.
Tjänsten är en tillsvidare anställning med inledande provanställning och tillträde är så snart som möjligt
Ansökan och övrig info
I denna rekrytering samarbetar AG Advokat med Jurek Business Support. Känner du igen dig i beskrivningen ovan så tveka inte att ansöka med CV och personligt brev redan idag. Då tjänsten ska tillsättas senast i april kommer vi att göra urval och intervjuer löpande och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Nelson, kristin.nelson@jurek.se eller Susanne Waering, susanne.waering@jurek.se. Du söker tjänsten via Jurek Rekrytering & Bemannings hemsida, www.jurek.se.
Blir du nyfiken på mer information om oss hittar du oss här: https://www.agadvokat.se/
Varmt välkommen med din ansökan!
Sökord: Assistent, juristassistent, service, administrativ assistent, legal assistant
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52