OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en vass kommunikatör som trivs i en varierad roll med både operativt och strategiskt arbete? Är du van att arbeta med internkommunikation och är en prestigelös lagspelare? Då är du det tillskott som vår kommunikationsavdelning behöver!
På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag. Filmen om oss.
Som kommunikatör arbetar du:
brett med både strategiskt och operativt kommunikationsarbete. En av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hålla samman arbetet med intern kommunikation vilket inkluderar ledningskommunikation. Tjänsten kan också rymma kommunikationsstöd till projekt på myndigheten samt till PTS avdelningar, exempelvis avdelningen för säker kommunikation eller digitaliseringsavdelningen.
Du arbetar också med att:
• planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser
• driva kommunikationsfrågor i olika projekt
• delta i redaktionellt arbete för digitala kanaler
• agera beställare gentemot externa leverantörer inom kommunikationsområdet
Som en del av kommunikationsavdelningen deltar du också i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen, ofta genom samarbeten med övriga kommunikatörer. Avdelningen arbetar under året bland annat med utveckling av ett nytt intranät, en större uppdatering av den externa webbplatsen samt förändringskommunikation kring införandet av ett aktivitetsbaserat arbetssätt och myndighetens flytt till nya lokaler.
Vi söker dig som har:
• akademisk utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
• minst tre års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete
• erfarenhet av strategiskt och operativt internkommunikationsarbete
• erfarenhet av arbete med ledningskommunikation gentemot ledningsgrupp
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har arbetat med kommunikationsarbete inom myndighet, kommun eller region eftersom du då har erfarenhet av regler om bestämmelser som påverkar offentlig sektor. Vi ser också positivt på om du har arbetat med kriskommunikation och/eller sociala medier.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen behöver du vara driven och självgående. Du är flexibel och uppfattas som prestigelös.
Vidare är du van och trivs med att samarbeta med andra och har därför en god samarbetsförmåga.
Kommunikationsavdelningen:
Består av nio personer och ansvarar för PTS externa kommunikation och den övergripande interna kommunikationen. Vi jobbar med såväl strategiskt som operativt kommunikationsstöd till ledningen och den övriga organisationen. Dessutom ansvarar vi för myndighetens klarspråksarbete.
Att jobba på PTS:
Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 350 kompetenta kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö.
Vi är angelägna om att alla medarbetare mår bra och har förutsättningar att nå goda resultat. Vi arbetar strukturerat med varje medarbetares mål och utveckling. Vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet.
Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner – att vara Sveriges bästa arbetsplats!
Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.
Ansök
Välkommen med din ansökan senast 16 maj.
För mer information kontakta enhetschef Peter Ekstedt på tel. 08-678 57 05. eller HR-specialist Camilla Denijs, 08-678 58 01.
För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till saco@pts.se.