Driven och strategisk digital kommunikatör

Driven och strategisk digital kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Norrbottensteatern är hela länets teater. Vår uppgift är att producera och framföra professionell scenkonst för alla människor i Norrbotten – berättelser som angår både barn, unga och vuxna och som låter oss tänka, växa och roas tillsammans. Norrbottensteatern erbjuder en varierad repertoar med ett flertal egna produktioner samt olika gästspel, scenluncher och evenemang till ungefär 45 000 besökare per år. Våra föreställningar spelas där norrbottningarna finns: på turné i länet och på de tre scenerna i teaterhuset i Luleå.
Norrbottensteatern startade 1967 som Sveriges första länsteater. Verksamheten bedrivs i stiftelseform med Region Norrbotten, Luleå kommun och Kulturrådet som huvudsakliga finansiärer. Norrbottensteatern har ett femtiotal anställda, en årsomsättning på cirka 55 miljoner kronor och en självfinansieringsgrad som pendlar mellan 12,5-15%.
Nu söker vi en driven och strategisk digital kommunikatör till Norrbottensteatern i Luleå
Norrbottensteaterns externa kommunikation riktar sig både mot privatpersoner och mot många olika typer av företag, organisationer och föreningar i hela länet. Våra marknadsförings- och försäljningsaktiviteter avser ett brett utbud av scenkonst och andra evenemang, men vi erbjuder också många olika typer av företagsarrangemang och -aktiviteter, bland annat till våra samarbetspartners.
Nu söker vi en strategisk digital kommunikatör med stort engagemang för sociala medier, marknadsutveckling samt säljande och relationsbyggande kommunikation i alla typer av kanaler. Vi erbjuder rätt person ett omväxlande arbete inom en kreativ och konstnärlig verksamhet samt en öppen och inspirerande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter.
Din roll
Som digital kommunikatör rapporterar du direkt till marknads- och försäljningschefen. I dialog med denna omsätter du Norrbottensteaterns varumärkes-, marknads- och kommunikationsstrategier i operativa planer och konkreta budskap och aktiviteter som du sedan också projektleder/genomför och följer upp. I rollen som digital kommunikatör förväntas du bidra till att bredda marknads- och publikunderlaget genom att på nya sätt nå nya målgrupper. Arbetet inkluderar självständigt producerande av material för webb och sociala medier.
I ditt ansvar ligger även att upprätthålla och utveckla de marknadsföringskanaler och -arenor som Norrbottensteatern byggt upp samt att upprätta nya kanaler.
Din kompetens/Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har:
någon form av akademisk examen inom marknadsföring/media- och kommunikationsvetenskap på högskolenivå eller motsvarande.
dokumenterad erfarenhet av kommunikation och marknadsföring via sociala medier, erfarenhet av webbpubliceringsverktyg och förståelse för webbdesign.
erfarenhet av och gärna även utbildning i projektledning.
god färdighet i Office-paketet och en hög kunskapsnivå inom Adobe Creative suite.
körkort för minst personbil.

Vi förutsätter också att du:
har ett särskilt intresse och talang för bild- och textproduktion, samt färg och form.
är en stark kommunikatör och har förmåga att utveckla såväl affärsmöjligheter som långsiktiga, professionella relationer.
har en förmåga att tänka och agera strategiskt likväl som du trivs med att utföra operativt arbete.
ser möjligheter, skapar nya lösningar och tar initiativ till aktiviteter som du förankrar och därefter driver självständigt.
talar och skriver svenska flytande och korrekt samt att du har lätt att formulera dig professionellt i tal såväl som i skrift.

Din personlighet
Den digitala kommunikatören kommer att ingå i ett team på totalt sex personer som alla jobbar med Norrbottensteaterns marknadsföring och med försäljning i olika former. Organisationen och dess arbetssätt innebär att alla kompetenser i teamet behöver samarbeta och stötta varandra vilket ställer krav på hög servicekänsla, prestigelöst agerande och förmåga att bidra till en positiv anda. Några andra exempel på hur din personlighet är avgörande för att lyckas i rollen som digital kommunikatör är:
I ditt arbete kommer du att leda olika typer av marknadsföringsprojekt, samt vara kontaktperson mot vår kommunikationsbyrå. Detta innebär att du behöver vara självgående, strukturerad och bra på att samarbeta.
Ditt arbete kommer att påverkas av Norrbottensteaterns spelår. Detta innebär att det periodvis blir höga arbetstoppar vilket ställer krav på flexibilitet och prioritering samt att du gillar att jobba hårt under tidspress.
I ditt arbete ingår att nätverka och delta i olika aktiviteter med publik och andra prioriterade målgrupper. Det är därför av stor vikt att du är van att föra dig i olika sammanhang samt att ha kontakt med personer på olika nivåer av positioner. Du är representativ och förtroendeingivande samt agerar professionellt i bemötandet gentemot kund och andra.

Norrbottensteatern arbetar för att leverera angelägen underhållning till hela Norrbotten. Hög kvalitet och personligt engagemang är något som Norrbottensteatern värdesätter stort. I rekryteringen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Om du ser en utmaning i detta och ser positivt på möjligheten att kunna påverka Norrbottensteaterns utveckling kan du vara den vi söker!
Tjänsten är en tillsvidareanställning, tillsättning enligt överenskommelse.
Mer information
För ytterligare information är du välkommen att kontakta:
Anna Thurfjell, marknads- och försäljningschef
070-601 82 21, anna.thurfjell@norrbotten.se
Ansök via e-post senast den 28 februari
Varmt välkommen med din ansökan som du lämnar i form av ett personligt brev och ditt CV via e-post till: cecilia.g.larsson@norrbotten.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrbottensteatern LULEÅ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Postadress

Norra Strandgatan 3-5
LULEÅ, 97324

Liknande jobb


Junior Communications Specialist

Junior Communications Specialist

25 november 2024

22 november 2024

21 november 2024