OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på SJR söker nu en driven och självständig ekonomiassistent som har stor erfarenhet från kundreskontraprocessen och SAP till vår kund i Solna. Hos vår kund kommer du att ensamt ansvara för att kundreskontraprocessen följs och se till att processer och rutiner ständigt förbättras. Detta är ett konsultuppdrag som sträcker sig 6 månader framåt och kunden ser långsiktigt på detta.
Arbetsuppgifter;
Du kommer i denna roll vara den med ansvar för att kundreskontran utförs på rätt sätt genom att supportera kundens Shared Service Center. Du koordinerar även övriga outsoursade avdelningar vilket gör att du kommer ha många kontaktytor. Du kommer b.la att jobba med;
- Transaktioner
- Avstämningar
- Processägande av kundreskontraområdet, förbättringar och utveckling av existerande rutiner.
Då kunden är inne i stor digitaliserings och förbättringsresa är det av stor viktig att du trivs i en roll där du får komma med förslag på förbättringar och effektiviseringar.
Vem söker vi;
Vi söker dig som har en stor trygghet inom hela kundreskontraflödet och gärna från ett börsnoterat bolag. Du har ett stort systemintresse och har du tidigare jobbat i SAP är det klart meriterande. Då du har många kontaktytor i denna tjänst ställer det krav på att du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.
För att trivas hos kunden bör du vara driven och lösningsfokuserad. Du har lätt för att kommunicera och förklara på ett tydligt sätt. Du är prestigelös och trivs i en koordinerade roll där det ställs krav på struktur. Du kommer jobba ihop med 12 härliga kollegor vilket gör att för att trivas hos kunden bör du vara samarbetsvillig och sprida härlig energi omkring dig.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-04-15
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88