OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är Hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån den statliga värdegrunden samt våra tre värdeord; trovärdig, modig, och helhetssyn.
Energimyndighetens kontor i Eskilstuna har gjort resan från gammal industrilokal till en modern och attraktiv arbetsplats, som 2019 vann priset Årets kontor. För Energimyndigheten är hållbarhetsperspektivet viktigt även när det gäller våra arbetssätt och lokaler. Vi jobbar med aktivitetsbaserad arbetsplats och strävar efter att ligga i framkant när det gäller att hitta nya smarta energilösningar och digitala lösningar.
Vi söker nu en fastighetsansvarig som ska fortsätta arbetet med att driva och utveckla förvaltningen av fastigheten.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som fastighetsansvarig ingår;
• Ansvar för den löpande dialogen med fastighetsägaren gällande avtal/överenskommelser kopplat till underhåll och utveckling
• Ansvar för förvaltning och utveckling av lokalerna i linje med myndighetens behov, som inkluderar både administrativ verksamhet, vårt Testlab och verksamhet med krav på förhöjd säkerhet.
• Ansvar för förvaltning och utveckling av andra avtal kopplat till fastighet, (t.ex. bygg, el, larm, städ) med stöd från vår enhet för Strategisk inköp, inklusive dialog med leverantörer
• Underhåll och utveckling av avtal kopplat till våra egna energilösningar såsom t.ex. solceller, laddstolpar, ventilationssystem, mm
• Aktivt deltagande i arbetet med vårt energiledningssystem, inklusive utveckling och rapportering mm
• Leverera underlag för budgetering och uppföljning
Din profil
Vi söker dig som har en för området relevant akademisk/eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av fastighets- och lokalförvaltning, budget/uppföljning, avtalshantering och offentlig upphandling. Det är meriterande om du tidigare arbetat med fastighetsförvaltning med inriktning på digitalisering och smarta energilösningar.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du trygg och stabil, du arbetar bra tillsammans med andra, är lyhörd och har ett smidigt sätt. Du är den som tar initiativ, är lösningsorienterad och som uppnår resultat. Du är serviceinriktad med ett intresse och en vilja att hjälpa andra.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Om oss
Energimyndigheten är förvaltningsmyndighet för tillförsel och användning av energi i samhället och arbetar därmed med hela energisystemet, inklusive förnybar energi, klimatinsatser, bättre teknik, trygg energiförsörjning och smartare energianvändning.
Tjänsten ingår i enheten Kund- och internservice, som är en av 5 enheter på avdelningen för Verksamhetsutveckling och -stöd.
Enheten inkluderar förutom lokalförsörjning intern kundservice, möten/event och administrativt stöd. Enheten består av 12 personer.
Övrigt
Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i våra nya fina lokaler i centrala Eskilstuna. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv.
Vi sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast den 4 september 2022.
Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår hemsida - märk då din ansökan med dnr 2022-007921
Kontaktpersoner
Karina Krogh
Enhetschef
016-544 23 71
Fackliga kontaktpersoner
Mikaela Sahlin
SACO-S
016-544 20 97
Eva-Karin Magnusson
ST
016-544 21 94
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus