Driven Office Assistant till ett innovativt bolag i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi nu Dig som är självgående, driven och har förmågan att skapa den där trivsamma och välkomnande känslan som bara en riktigt slipad kan Office Assistant kan. Du har kollen på kontoret och ser och gör det där lilla extra. Det märks när du är på plats eftersom allt flyter så fint under din kontroll. Så till dig med tidigare erfarenhet av en liknande roll har vi på The Pace/Wise Professionals ett 2-års långt heltidsuppdrag med start i början på augusti.

Ditt uppdrag

Som Office Assistant är du kontorets hjärta och spelar en viktig roll i att skapa en trivsam arbetsmiljö där såväl kollegor som besökare vill vara. Du har det övergripande ansvaret för receptionen, lokalerna och konferensrummen. I rollen är det naturligt för dig att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt ta initiativ till egna rutiner och sedan implementera det du anser vara det bästa för kontorsdriften. I rollen ingår administrativt arbete inom försäljning där du stöttar säljavdelningen med b la fakturor, avtalshantering, offerter och beställningar.

Dina arbetsuppgifter kommer att variera men några exempel är: 

·        Välkomna och ta emot besökare

·        Inköp av kontorsmaterial

·        Ansvara för kontakten med hyresvärd och leverantörer

·        Ansvara för växeln

·        Brandskyddskontroller

·        Hjälpa till vid onboarding av nya medarbetare och säkerställa att de får passerkort mm

·        Boka resor samt vara delaktig i planeringen av sommar- och julfester

·        Utbildningsadministration

·        Hantera säljavdelningens gemensamma mailbox

·        Andra ad-hoc uppgifter

Din bakgrund

Vi söker dig som brinner för service och trivs i en roll med många kontaktytor. Du är troligtvis i början av din karriär men har något eller ett par års erfarenhet av en liknande roll inom reception eller annan administrativ serviceroll. Du är en van användare av Officepaketet, har allmänt god systemvana och är en god kommunikatör på svenska och engelska.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och flexibel person som kan hantera många olika arbetsuppgifter parallellt utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Då företaget har en del besökare är det viktigt att du alltid bemöter människor på ett professionellt och trevligt sätt. Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter och är trygg med att ta egna initiativ i vardagen. Som person är du serviceinriktad, positiv och ordningsam samt uppskattar att stötta och underlätta för dina kollegor. Du ligger alltid steget före och ser vad din omgivning är i behov av.

När du blir en av oss

Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Kontakta gärna mig, Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 15 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024