Driven Operativ Inköpare sökes till uppdrag på Saab

Arbetsbeskrivning

Experis söker en driven operativ inköpare med intresse av leverantörsutveckling för ett uppdrag på Saab inom Support and Services. Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Inköp, Ekonomi & Redovisning, Logisitk och Finans. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Som konsult hos oss på Experis får du chansen att utvecklas i din roll genom uppdrag hos både stora och små kunder.

Arbetsbeskrivning
Som operativ inköpare på det här uppdraget kommer du jobba med inköp av reservdelar till Saab's flygplansverksamhet inom Support och Services. Du kommer förhandla med leverantörer, lägga order och följa upp leveranser. För att trivas i rollen ska du ha ett stort intresse att jobba med leverantörsutveckling och skapa goda relationer med båda interna och externa leverantörer. Du kommer att tillhöra ett stort och framåtsträvande inköpsteam där det finns goda möjligheter att utvecklas.

Vem är du?
Vi söker dig som vill ta nästa steg i din karriär. I det här uppdraget får du chansen att utvecklas som inköpare och bredda din kompetens. Du bör ha en akademisk examen och arbetat några år i liknande roll. Det är även meriterande om du har god affärssystemvana, gärna av IFS. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift.

Som person är du en lagspelare med god kommunikativ förmåga och är inte är rädd att ta för dig. Tre ord som beskriver dig är att du är driven, självgående och lösningsorienterad.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal och vi försöker alltid utgå från att våra konsultkollegor skall ha en fast tillsvidareanställning.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Karin Boström via mail eller 011-194355. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 8 februari 2017

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024