Driven orderadministratör till internationellt bolag inom tekniksektorn

Arbetsbeskrivning

Orderadministratör
Har du utbildning med inriktning mot logistik eller ekonomi, god engelska i tal och skrift samt administrativ vana? Trivs du med problemlösning och många kontaktytor? Är du dessutom teknikintresserad och vill jobba på ett globalt företag som är världsledande inom sitt område? Då har vi tjänsten för dig! Just nu söker vi en noggrann orderadministratör till vår kund inom tekniksektorn.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Göteborg, Mölnlycke

Omfattning: Heltid, med start i slutet av april

Arbetsbeskrivning

I din roll som orderadministratör är du en del av ett team som jobbar med order och produktionsplanering samt stödjer såväl produktionsavdelningen som leverantörer i orderrelaterade ärenden. Dina arbetsuppgifter kommer inkludera:

• Registrering av ordar i företagets affärssystem
• Produktionsplanering utefter kapacitet och tillgänglighet av material
• Hantering av orderrelaterade ärenden både internt och externt
• Framtagning av statistik och testordrar
Kvalifikationer

För att bli aktuell för tjänsten bör du ha:

• En gymnasiekompetens men gärna akademisk utbildning inom logistik/spedition eller Industriell ekonomi
• Engelska i tal och skrift
• Administrativ vana
Erfarenhet från en liknande tjänst från global organisation samt erfarenhet av arbete i Jeeves är stark meriterande.

Som person är du noggrann, driven och problemlösningsfokuserad och är van vid att ha många projekt igång samtidigt. Då du kommer ha många dagliga kontakter bör du vara serviceminded och ansvarsfull. Då företaget ständigt arbetar med effektivisering, bör du ha förmågan att kunna se förbättringspotential i befintliga processer och rutiner.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Randstad, men arbeta ute hos en av våra kunder.

Om Randstad

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 16 mars 2017, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Juliana Gelm, juliana.gelm@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 27 mars 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Företags administratör

Företags administratör

30 oktober 2024

29 oktober 2024