Driven orderhanterare med grafiska kunskaper till Swagg

Driven orderhanterare med grafiska kunskaper till Swagg

Arbetsbeskrivning

För dig med tidigare erfarenhet av orderhantering och med ett intresse för textil och kläder finns nu möjlighet att bli en del av Swaggs fortsatta utveckling. Som orderhanterare får du möjligheten att arbeta med uppdrag av varierande karaktär - allt från småskaliga profilprodukter till större omprofileringar för stora kunder och kända varumärken. Hos Swagg ses teamet som en stor familj och här är varje medarbetare är en viktig nyckelspelare för företagets framgångar!

Om tjänsten och företaget
Swagg arbetar med kreativ merchandise och profilprodukter anpassade efter kundernas specifika önskemål och behov. Här arbetar idag 13 personer. På kontoret i Västberga finns egen inhouse-produktion av både tryck och brodyr och ett stort showroom. Swagg är Skandinavens första Offical Dealer för Stanley/Stella och delar visionen om en mer hållbar textilindustri som värnar om både människa och miljö.

Som orderhanterare är det din uppgift att hantera ordrar från initial förfrågan till färdig produkt. Det innefattar bland annat att hantera inkommande förfrågningar, hjälpa kunder att hitta rätt produkter som passar deras varumärke och därefter ta fram offerter. Du kommer även att ta fram korrektur till dina kunder där du ser till att rätt tryckmetod och format stämmer. Du kommer att arbeta med varierande uppdrag, där du självständigt driver ditt arbete framåt för ett framgångsrikt resultat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
• Ta fram offerter och följa upp med kund
• Registrera all information som är nödvändig för kund och produktion
• Korrekturarbete i Adobe Illustrator, hjälper kunden placera motivet på de plagg produkter de önskar skalenligt.
• Säkerställer att samtliga uppdrag du arbetar med slutförs i tid enligt kundens förväntan
• Inköp och kvalitetskontroll av produkter
• Boka frakt och har kontroll över leveranstider

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid. Arbetet är förlagt under kontorstid. 

Vem är du?
Vi tror att du kommer från en liknande roll i branschen och är nyfiken på en utmaning hos ett starkt bolag med premiumprodukter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och söker dig som är en social och serviceinriktad person som alltid strävar efter att fördjupa och förbättra dina yrkeskunskaper.

För att trivas och lyckas i rollen och företaget är det viktigt att du som söker är lösningsorienterad, kreativ och gärna tar egna initiativ. Du är en person som känner stolthet i ditt yrke, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och får saker att hända. Vidare ser vi att du som söker arbetar strukturerat, är stresstålig och gillar att ha ordning och reda.

Du som söker har:
• Några års arbetslivserfarenhet som orderhanterare eller motsvarande och är grafiskt kunnig eller en bakgrund som originalare/pre press-tekniker och viljan att lära dig orderhantering
• Goda kunskaper i Adobe Illustrator
• Flexibilitet och förmåga att hantera flera parallella uppdrag i en deadline-driven miljö
• Förmågan att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer
• Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift

Det är meriterande med tidigare erfarenhet från profilbranschen eller att ha arbetat med textil. Vi ser med fördel att du som söker har erfarenhet av Fortnox eller ett annat faktureringssystem, och att du tidigare arbetat med inköp - men det är inget krav.

Om rekryteringsprocessen
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Adecco och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Pga. GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

Har du specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Fedeli på marie.fedeli@adecco.se eller +4673 684 16 54. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Grafisk design. Pre press-tekniker. Prepresstekniker. Prepress operator. Originalare. Ordermottagare. Orderhanterare. Orderadministratör. Säljkoordinator. Adobe Illustrator. Profilbranschen. Profilkläder. Profilprodukter. Merchandise. Digitala tryck. Screentryck. Swagg Screen & Textil AB. Swagg. Adecco. Hägersten. Västberga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024