OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Q är ett bemannings- och rekryteringsföretag inriktade på områdena teknik/IT, industri samt HR/ekonomi. Våra kunder består av såväl stora som små företag som önskar hjälp med bemannings- och rekryteringstjänster där vi erbjuder personallösningar inom specialistområden och chefsnivå. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och medlemmar i branschorganisationen Almega samt Svenskt Näringsliv.
Beskrivning
Till Q söker vi en medarbetare som kommer att arbeta med både ekonomi- och personaladministrativaärenden med fokus på löner, ekonomi, fakturering, kund-, och konsultkontakter.
Tjänsten är självständig och vi söker dig med som är strukturerad och som gillar att arbeta i en varierad roll i ett växande företag där du kommer att arbeta med både ekonomi och människor. Tjänsten är bred och du kommer att få arbeta med en mängd olika arbetsuppgifter för våra olika bolag i koncernen.
Arbetsuppgifter, bl.a.
Löpande bokföring och redovisning
Lönehantering samt tidsrapportering
Fakturering
Inrapportering till Skatteverket
Kollektivavtalshantering/tolkning
Konsultkontakter och uppföljning samt avtalsskrivning
Kundkontakter
Kontakter med försäkringskassan och andra myndigheter och intressenter
Pensionsanmälan samt avanmälan
Kvalifikationer
Akademisk utbildning inriktning mot ekonomi/HR eller motsvarande
Gärna erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter
Har du etablerat kontaktnät inom näringslivet är det en fördel då vissa arbetsuppgifter kan innebär att etablera nya kontakter.
Meriterande om du har någon form av erfarenhet från bemannings/rekryteringsbranschen sedan tidigare, det är dock inget krav. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Villkor
Tjänsten är en provanställning med start snarast.
Q är ett expansivt företag där det finns framtidsmöjligheter att utvecklas vidare. För dig som vill utveckla dig inom HR ser vi denna roll som en bra start inom vårt företag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Löfgren
013-470 39 05