OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi söker nu efter personliga assistenter som vill jobba med en av våra kunder i Västerås. Vår kund är en man, 35 år, med autism.
Han behöver ständig tillsyn, du kommer att hjälpa honom att leva ett bra och säkert liv.
Om tjänsten
Kunden bor själv och behöver hjälp och stöttning i vardagen med det mest, t.ex. hushållssysslor, personlig hygien, av/på klädning, matsituation mm. Kunden kommunicerar med ord men du måste hantera det svenska språket väl både i tal och i skrift. Kunden är aktiv och är i behov av fysisk aktivitet för att må bra. Vår kund gillar att åka skidor, träna på gymmet, gå långa promenader och att vandra i skogen. Som assistent ska du hjälpa honom att fortsätta med den fysiska aktiviteten, så du som söker måste vara aktiv och orka hänga med i kundens tempo.
Vi söker dig som
* Har erfarenhet från en liknande roll/vi ser gärna att du har erfarenhet av autism
* Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
* Är rökfri
* Är en aktiv samt driven person som gillar motion och att hitta på saker
Personlig lämplighet är viktigt men du som söker ska ha bra fysik och vara runt 20-40år.
Det är viktigt att du är empatisk, flexibel, påhittig och kan både inspirera samt motivera kund.
Kunden arbetar på dagcenter på vardagarna och assistentens arbetstid är fördelad före och efter dagcenter samt på en del helger.
Rekryteringen sker i nära samarbete med familjen.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetstiderna är förlagda kl: 14-08:30 med 8h väntetid nattetid. Vi söker en timvikarie till en början som efter en etablerad relation kan utöka till schemarad med 1 arbetsdag/vecka: 26% aktiv tid.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde:Omgående/enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 31 mars 2020. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Liv Eriksson, mejladress: Liv.Eriksson@humana.se
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult