Driven projektadministratör till Saab

Arbetsbeskrivning

För Saabs räkning söker vi en driven och erfaren projektadministratör till ett långsiktigt uppdrag med start i början av januari.

Om företaget

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

Dina arbetsuppgifter

Uppdraget innebär stöttning av projektledningen och de olika delprojektledningarna med arbete som planering, mötesminuter, sammansättning av presentationer samt planera och kalla till olika möten med stakeholders till projektet - både internt och externt. Projektet kommer att ha hög attention inom Saab och kräver att du känner dig bekväm i såväl styrelserum som i ledningsgrupper.

I rollen som projektadministratören ansvarar du för att få upp de olika projektens lagringsytor av dokument, utbildning av projektmedlemmar i hur dokumenthanteringen skall gå till samt säkerställa att detta sker.

Projektet kommer att behöva kommunicera med olika intressentgrupper och de olika texterna kommer du som projektadministratör ansvara för att ta fram i samarbete med projektledningen, samt att distribuera den enligt överenskommen tidplan. Allmänna projektadministrativa arbetsuppgifter så som att skriva mötesminuter, kalla till möten, hålla i presentationer, hjälpa till att färdigställa och kvalitetssäkra olika typer av projektdokumentation faller också inom ramarna för rollen. Tjänsten innebär en stor del resande i Sverige.




Din profil

Vi söker dig som har arbetat i liknande roller tidigare. Du bör ha ett antal referenscase likande detta att hänvisa till där du har gjort liknande jobb med gott resultat.
du har goda kunskaper i word, power point, excel och annan digital kommunikation samt kan förstå komplexa resonemang i möten för att kunna sammanfatta dessa i mötesminuter på ett korrekt sätt. Du är förtrogen med en eller flera projektmodeller och det är meriterande med kännedom från Saab och Saabs arbetssätt kring projekt. Projektet kommer att ha stort fokus på executive mgmt och flera olika styr- och referensgrupper. Du känner dig bekväm i executiva sammanhang och har en intellektuell och analytisk förmåga samt sinne för att tänka strategiskt.

Du är leveranssäker, har goda kommunikativa kunskaper och en förmåga att prioritera arbetsuppgifter för att säkerställa leverans i överenkommen ordning. Du hanterar det svenska och engelska språket obehindrat i både tal och skrift.



Ansökningsförfarande

Urval och intervjuer för tjänsten löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag! Du ansöker till tjänsten via vår hemsida www.industrikompetens.se. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stina Bylund på mailadress stina.bylund@industrikompetens.se. Väl mött med din ansökan!

Om oss

Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024