Driven projektassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som under dina studier vill jobba extra hos vår kund som projektassistent Om kunden: Vår kund är ett företag som erbjuder tjänster för att effektivt utveckla och driva EU-projekt.Företaget arbetar med konceptutveckling av ideer och skriver ansökningar med god kvalitet. Deras kunder återfinns till största del inom offentlig sektor, ex kommuner. Rätt person erbjuds hos vår kund arbete i en stimulerande miljö med engagerade medarbetare. Du har stora möjligheter att själv få vara med och påverka, lära dig mycket samt utveckla ett gott kontaktnät. Arbetsuppgifter och omfattning: Som projektassistent hos vår kund kommer du att bistå med stöd i de olika uppdrag och processer som företaget arbetar med. Uppdraget kommer även att innefatta specifika uppdrag för företagets utveckling, vilket kan innebära ex. marknadsuppdrag eller administrativa uppgifter. Du kommer bl.a. att arbeta med projektansökningar, göra research och textanalys för projektbeskrivning/projektplan och skapa struktur för projekt. Ta fram upphandlingsunderlag och bygga upp rutiner för hur man ska jobba med upphandlingar. Skriva ansökningar, slutrapporter och utvärderingar. Mallar finns att tillgå. Även viss administration som fakturering och posthantering. Du utför arbetet hemifrån eller på plats på kontoret. Arbetstiderna är flexibla efter överenskommelse med kunden. Uppdraget beräknas omfatta ca 40 h/månad, med goda chanser till fortsatt arbete efter studierna. Skallkrav: Vi söker dig som har minst två terminer kvar på dina universitetsstudier inom statsvetenskap, projektledning, ekonomi med inriktning marknadsföring eller annan lämplig inriktning. Du har en förmåga att analysera, skriva och formulera texter väl. Du har goda kunskaper i Word och Excel och kan uttrycka dig smidigt i både tal och skrift. Goda kunskaper i engelska. Meriterande: Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i projekt eller kunskap om EU. Det är även meriterande om du som söker har läst projektledningsmetodik på universitetsnivå. Personliga egenskaper: Du som söker är en person med stort eget driv som trivs bra med att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Du bör vara analytisk och kommunikativ, både i tal och skrift och systematisk på det sättet att du gillar att skapa rutiner och struktur i ditt arbete. Som person är du social, framåt och har ett intresse av att lära dig mer och utveckla dina kunskaper i ditt arbete. Arbetstider och anställningsform: Visstidsanställning, deltid, flexibel arbetstid. Du kommer att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag. Kommun: Karlstads kommun Tillträde: januari. Urvalsprocessen sker löpande. Skicka din ansökan redan idag då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Ansökan senast: 2011-01-07 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Camilla Tykoson, personalansvarig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Karlstad
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 15 december 2010
  • Ansök senast: 7 januari 2011

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024