OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
utifrån [kommunikationsstrategin med årliga kommunikationsplaner som ska omsättas i praktisk handling.I alla dessa delar har du ett nära samarbete med de övriga kollegorna på kommunikationsenheten.Har du de kvaliteter som krävs väntar ett mycket intressant uppdrag som ger dig stort professionellt spelrum.Dessutom finns stora möjligheter att utvecklas i en expansiv verksamhet som levererar vårdmiljöer för vård i världsklass.[ Ditt uppdrag Du blir en viktig drivkraft på avdelningen för HR, Service & Kommunikation.Vi ansvarar för strategisk kommunikation och operativt för produktion av information och kommunikation av olika budskap.Här kommer du att arbeta tillsammans med och rapportera till HR-direktören, som också är Kommunikationschef.Ditt arbete innebär att du kommer att växla mellan strategiskt och operativt arbete.Därför är det viktigt att du kan och vill jobba praktiskt för att sagt ska bli gjort.Det som ger uppdraget en intressant och mer komplex dimension är att Locum är en politiskt styrd organisation.Du kommer in i ett spännande skede, där du får möjlighet att påverka våra strategiska vägval och se hur vi kan optimera kompetenser och resurser inom kommunikation.Du kommer också jobba med utvecklingen av de digitala medierna, externt och internt och vara delaktig i den löpande produktionen som rör en bred mix av kanaler och forum.Det handlar till exempel om webportalen, mässor, seminarier, trycksaker, seminarier, studiebesök och sociala medier.Med samma helhjärtade engagemang hjälper du till att leda den kreativa processen, styra de visuella delarna av det som skapas och hitta uttrycken för de värden Locum står för.I arbetet med att stärka bilden av Locum ingår också evenemangsutveckling och profilering av det aktuella området samt att hitta synergier kring olika evenemang.Men det är bara några av de utmaningar som gör denna roll så mångfacetterad.[ Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du har en relevant högskoleutbildning med inriktning mot kommunikation, journalistik, marknadsföring eller media.Du ska också addera minst 3 års erfarenhet av liknande informationsarbete, ha ett gott kontaktnät och vana vid mediakontakter.Din kapacitet att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska är mycket god liksom din förmåga att målgruppsanpassa information efter skiftande behov.Därutöver har du en god språkkänsla, datorvana och erfarenhet av att jobba i Photoshop, InDesign samt EPiServer.Liksom vana av att arbeta med webredigering och du behärskar layout, grafik och illustrationer.Det som gör dig extra intressant i våra ögon är tidigare arbete som projektledare inom kommunikation, erfarenhet av digitala och sociala medier, kunskaper om gränssnittet mellan användare och tekniken bakom samt din medvetenhet om kundperspektivet.Din framgång i den här rollen hänger givetvis ihop med din personlighet.Därför ska du ha drivet, det strategiska tänkandet, den goda samarbetsförmågan och kunna arbeta strukturerat Lika viktigt är att du kan bjuda på ditt prestigelösa, lyhörda och humoristiska jag och agera lika affärsmässigt som serviceinriktat.[Din intresseanmälan med CV vill vi ha senast 2011-01-28 via www.assessio.se/rekrytering.