OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Driven projektledare/ market research consultant till GfK, DVD & Videogamesmarket i Stockholm.Arbetet innebär undersökning och utveckling av den snabbrörliga nordiska underhållningsmarknaden (Sverige, Norge, Danmark, Finland) med metodik kring vår återförsäljar- och konsumentpanel.Du rapporterar till vår affärsområdeschef.Tjänsten kräver ca 1 resdag/vecka.I arbetsuppgifterna ingår: . Ansvar för pågående researchprojekt .Försäljning till befintliga och framtida kunder . Framtagande och presentationer av marknadsanalyser till våra återförsäljare och kunder . Inhousearbete halvtid hos en av våra nyckelkunder Du har universitetsutbildning inom ekonomi/marknad eller motsvarande och har minst ett par års arbetslivserfarenhet från marknadsavdelning inom återförsäljande eller tillverkande företag, gärna fast moving consumer goods .God engelska i tal och skrift är ett krav, ytterligare ett nordiskt språk är en merit.Du är strukturerad, sifferorienterad och trivs med att arbeta nära kunden - både med att etablera nya kontakter och bibehålla goda långsiktiga relationer.Du bör dessutom ha en stark analytisk ådra för att kunna se verkligheten bakom siffrorna samt pedagogisk förmåga för att övertygande och entusiasmerande kunna presentera dina slutsatser för våra kunder.Vi tror att du brinner för att följa och analysera marknadskrafterna! Vi erbjuder dig ett fritt, utvecklande och kontaktskapande arbete i stimulerande miljö.Du arbetar självständigt, men ändå i ett team med två likasinnade kollegor.Du blir en av våra nyckelpersoner när det gäller den framtida utvecklingen av våra aktiviteter på den växande nordiska underhållningsmarknaden inom spel & film!Ansök senast den 30/10 enbart via www.proffice.se Ange strukturerat i din ansökan för hur du motsvarar de önskemål vi har samt varför du anser dig vara rätt för tjänsten.Ange även förväntan på lönenivå. Läs mer på: www.gfk.com/se Läs mer under: Din marknad, media, Underhållning/Fritid, Film, Spel Affärsområdet Underhållning Film och spel (Entertainment) omsätter idag 5 miljoner SEK och har 10 personer anställda. GfK Sverige AB är ett av Sveriges ledande fullserviceinstitut och en strategisk del av GfK AG, ett av världens största marknadsundersökningsbolag.Vi använder moderna och avancerade undersökningstekniker.Etablerat samarbete sker med ett antal välkända universitet runt om i världen.Vi genomför undersökningar och förser våra kunder med marknadsinformation för alla led i beslutsprocessen.Som fullserviceinstitut genomför vi skräddarsydda svenska och internationella undersökningar.Vi är marknadsledande på att undersöka konsumentbeteende via individ- och hushållspaneler samt att undersöka marknader såsom IT/telekom, underhållning, vitvaror, hushållsprodukter och foto.GfK Sverige AB tillhör den internationella GfK-koncernen med huvudsäte i Nurnberg, Tyskland.GfK har verksamhet i mer än 90 länder.Omsättningen var 2006 drygt 1,1 miljarder euro.GfK Sverige AB är sedan 2003-12-05 kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2000.