OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Vi söker nu en erfaren redovisningsekonom till vår kund som är ett internationellt försäkringsbolag och som har sitt kontor beläget i centrala Stockholm. Detta är en rekrytering och tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Hänsyn tas dock till uppsägningstid. Som redovisningsekonom har du en nyckelroll inom ekonomiavdelningen som nu kommer att bestå av fyra personer med helhetsansvar i koncernens löpande ekonomiarbete. Till denna roll söker vi en person som vill bidra och vidareutveckla sina kunskaper. Som redovisningsekonom rapporterar du till CFO.
Arbetsuppgifter:
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
• Löpande redovisning och rapportering enligt koncernens rapporteringskalender
• Hantering av transaktioner enligt både US GAAP och lokala redovisningsregler
• Hantering av företagsinterna transaktioner- Intercompany
• Reskontraarbete
• Betalningar och bankavstämningar
• Kontoavstämningar och analyser inför bokslut
• Delta i årliga revisionsarbetet
• Förbättring och dokumentation av det finansiella flödet
Din bakgrund:
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta brett inom redovisning i en internationell miljö. För att lyckas i rollen krävs det att man har vana av att arbeta självständigt med hela det ekonomiska flödet i ett bolag. Du behöver ha några års erfarenhet av att arbeta med liknande redovisningsuppgifter, gärna i en global koncern. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift samt har goda kunskaper i ett flertal affärssystem samt i Excel. Som person är du företagsam och positiv, med ett driv och en vilja att utveckla dig själv tillsammans med dina kollegor.
Vidare har du förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt och trivs med att arbeta i en miljö med ett stundtals högt tempo, utan att ge avkall på kvalitet. Du är trygg i dig själv och i din roll som redovisningsekonom och vågar samt har viljan att utmana befintliga strukturer och metoder samt driva frågor på egen hand. Du är kommunikativ och tycker om en social roll med mycket kontaktytor, såväl nationella som internationella. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och du har ett öga för detaljer men kan även se till helheten. Utöver detta vill vi gärna att du i grunden är proaktiv, serviceminded och lösningsorienterad.
Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara ett par minuter, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg