OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Princip Redovisning jobbar med ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar och de värdesätter en personlig och hög servicenivå gentemot sina kunder. Princip Redovisning hjälper bostadsrättsföreningar i alla storlekar genom ett professionellt och personligt bemötande. Nu söker de en tredje redovisningsekonom som vill bli en del av företagets framtida utveckling. På kontoret på Gärdet välkomnas du in i ett charmigt kontor. Stämningen är god och här blandas engagemang, höga ambitioner och professionellt bemötande med positiv energi och glimten i ögat. Det här är en arbetsplats för dig som vill vara med och bidra till fortsatta framgångar med hjälp av ditt engagemang och kunskap. Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
För rollen som redovisningsekonom söker vi dig som har god förståelse och erfarenhet av bokföring samt löpande redovisning. Du förstår helheten och känner dig trygg i att arbeta med hela processen från ax till limpa. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
• Löpande bokföring och årsredovisning av bostadsrättsföreningar
• Momsredovisning av frivilligt momsregistrerade lokaler i bostadsrättsföreningar
• Utbetalning och redovisning av styrelsearvode.
• Överlåtelser av lägenheter
• Pantnoteringar
• Medlemsregister
• Kontrolluppgifter
• Avisering av hyror och årsavgifter
• Återrapportering/filinläsning
• Medlemsfrågor
• Styrelseservice, juridiska frågor.
• Registreringsarbete
Rollen kräver att du självständigt ansvarar för flera bostadsrättsföreningars bokföring och årsredovisning. Hos Princip Redovisning får du lära dig den specialkompetens som krävs för att hantera överlåtelser, panter och juridiken kring bostadsrättsföreningar. Målsättningen är att du ska växa in i rollen och ta mer och mer ansvar på sikt. Vi söker därför dig som är på jakt efter en tjänst där du får möjlighet att växa och utvecklas, men på samma gång förväntas bidra och delta aktivt i arbetet. Tjänsten beräknas starta omgående och är en deltidsanställning på 80%. Låter det här som något för dig? Då kan du vara den vi söker!
Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som är trygg i din kunskap. Vi fäster störst vikt vid att du har den rätta erfarenheten och att du förstår dig på ekonomin från grunden. Ekonomisk utbildning på högskole- och universitetsnivå är meriterande men inte ett krav om din erfarenhet är god nog. Vi ser det som en självklarhet att du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av Fortnox och/eller fastighetsprogrammet Real. Du hanterar svenska flytande, i såväl tal som i skrift. Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper och engagemang.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som redovisningsekonom hos Princip Redovisning söker vi dig som har goda ekonomiska kunskaper i kombination med det rätta engagemanget! Du är en ambitiös person med god arbetsmoral och trygg personlighet. Du har skinn på näsan och trivs i en arbetsmiljö där höga ambitioner blandas med en lättsam och skojfrisk atmosfär emellanåt. Du har en god initiativförmåga som visar sig genom att du gärna bidrar med egna idéer och förslag - du vågar ta för dig och är självgående nog att söka information på egen hand. Vidare är du flexibel, lättlärd och kan hantera såväl höga som låga arbetstoppar utan att tappa fokus. Då det finns en hund på kontoret är det viktigt att du inte är allergiker! Känner du igen dig i beskrivningen? Vill du vara med och utveckla företaget och dig själv samtidigt? Välkommen med din ansökan redan idag och bli en drivande del av ett framgångsrikt och personligt företag!
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning/Deltid 80%/Gärdet
Tillträdesdag
Omgående/efter överrenskommelse
Information
Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet!
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Würtz
Andreas Rudberg
Leyla Jamei
Madeleine Bergholtz
Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei
Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt
Maher Hammadi Hasson
Carolina Simonsson
0722-54 10 04