OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
XL-BYGG är en kedja av närmare 90 fristående butiker över hela landet. Tillsammans med våra kollegor i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja.
XL-BYGG strävar efter att vara en naturlig del av kundernas byggprojekt - oavsett om det är proffsbyggare eller hemmafixare. Inte bara med rätt produkter till rätt priser. De vill vara med från början till slut och göra allt för att kunderna ska lyckas med det de bygger och drivs av att upprätthålla devisen ”EN RIKTIG BYGGHANDEL”.
På den aktuella bygghandeln, i Landvetter, som tjänsten är förlagd finns idag 10 anställda.
Är ekonomi och administration din hemmaplan? Vill du arbeta självständigt och med varierande arbetsuppgifter? Då tycker vi att du ska söka rollen som XL-Byggs nya redovisningsekonom/administratör.
Dina arbetsuppgifter
Denna roll är varierande och passar dig som vill jobba med ekonomi men även administration. Du blir en del av ett litet team där alla samarbetar i vardagen. I denna roll kommer du exempelvis jobba med:
• Löpande ekonomi
• Lönehantering
• Skatter och moms
• Kund- och leverantörsreskontra
• Fakturering
Vidare kommer du hantera olika administrativa uppgifter, framför allt i form av att hålla affärssystemet uppdaterat genom artikel- och systemvård.
Din profil
Vi söker dig som är noggrann och strukturerad och som har ett genuint intresse för ekonomi och administration. Vi tror att du är en analytisk person som är bra på att ta in ny information och kunskap. Du är flexibel och har lätt för att skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. För att passa för rollen behöver ha ett par års erfarenhet inom ekonomi. Det är meriterande om du har högskole- eller universitetsutbildning inom området. Det är vidare meriterande om du tidigare har arbetat med bokslut. Vi söker dig som vill växa i din roll och utvecklas i företaget!
Denna rekrytering sker i samarbete med rekryteringsföretaget Söder & Co, men du blir anställd direkt hos XL Bygg. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Hos oss gör människor skillnad.