Driven registrator till Södermalm Stadsdelsförvaltning

Driven registrator till Södermalm Stadsdelsförvaltning

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Rollen som registrator

Som registrator kommer du, tillsammans med kollegor i registraturet, att arbeta med löpande registratur vilket innebär att ta emot och hantera inkomna handlingar, klassificera och registrera dem i ärendehanteringssystemet eDok.

Vidare kommer du bedöma sekretess samt sköta utlämnande av allmänna handlingar. Du är ”hjärtat” i förvaltningen vilket ger dig en stor inblick i stadsdelens verksamhet och utveckling En viktig uppgift är att offentlighetsprincipen efterlevs. I rollen kommer du ge service till handläggare, allmänhet, andra myndigheter och externa intressenter.

Du kommer att arbeta tillsammans med en registratorskollega som också är informationssäkerhetssamordnare och arkivansvarig. Tillsammans kommer ni utveckla arbetssätt inom ärende- och dokumenthantering. Vi finns till för Södermalmsborna och vårt uppdrag är att ge bästa service, där har du en central och viktig roll!

Tjänsten är en visstidsanställning till januari 2022, med möjlighet till förlängning. Tillträde så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Dina kompetenser och erfarenheter

Vi söker dig som har:

- erfarenhet av att ha arbetat som registrator i offentlig sektor
- relevant eftergymnasial utbildning
- kunskaper om offentlighet – och sekretesslagstiftningen
- god kännedom om hantering av allmänna handlingar
- hög digital mognad där du aktivt har arbetat i Officepaketets olika program och olika digitala system
- mycket god förmåga att uttrycka dig svenska, både muntligt och skriftligt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av dokumenthanteringssystemet Platina och om du har jobbat med avtalshantering eller upphandling. Det är även meriterande om du tidigare varit stand-in för nämndsekreterare.

Dina personliga egenskaper

Du har lätt för att skapa goda relationer genom ditt stabila och serviceinriktade sätt. Du tycker om att ge stöd och support både till chefer och medarbetare samt våra medborgare. Du är noggrann, tar stort ansvar och driver självständigt ditt arbete framåt. Vidare har du god förmåga att göra korrekta avvägningar, med avseende till verksamhetens bästa. Du är initiativtagande, nyfiken och kan hantera många olika uppgifter samtidigt. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga förmågor och färdigheter.

Mer om oss på Södermalms stadsdel och avdelningen stab och kansli

Kontoret är för närvarande placerat i Göta Ark-huset vid Medborgarplatsen, men kommer i april 2021 att flytta till nybyggda lokaler på Virkesvägen i Hammarby sjöstad. Registraturet tillhör stadsdelsdirektörens stab och kansli. Avdelningen håller samman förvaltningens arbete med verksamhetsplanering och uppföljning och fungerar som stöd och utredningsresurs åt förvaltningsledningen. Vi vägleder och handleder förvaltningens verksamheter i juridiska frågor. Vi ansvarar för sekreterarskap i stadsdelsnämnden och sociala delegationen, förvaltningens diarie- och arkivhantering, posthantering och kontorsservice. I vårt uppdrag ingår också att samordna informationssäkerhetsarbetet på förvaltningen, och att samordna samtliga stadsdelsförvaltningars informations- och arkivhantering.

Förmåner

Vi tillämpar flexibel arbetstid och vinter- och sommararbetstid samt möjlighet till semesterväxling. Förvaltningen bedriver ett aktivt friskvårdsarbete, erbjuder friskvårdsbidrag och möjligheter till en friskvårdstimme per vecka. Som medarbetare hos oss går det att köpa årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym till ett förmånligt pris.

Övrigt

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024