OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 361 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 600 000 fondbyten och skickar ut 7,7 miljoner orange kuvert. Vi är drygt 1 400 medarbetare på åtta orter.
Vi gör pensioner enklare — för att alla ska kunna leva i nuet
Personalenheten består av en personalchef och 15 medarbetare placerade i två grupper; verksamhetsnära partner och kompetensförsörjning. Tillsammans utgör vi ett kvalificerat ledningsstöd som ska säkra myndighetens kompetensförsörjning på kort och lång sikt och verka för att myndigheten är en attraktiv arbetsgivare. Vi behöver nu förstärka oss med en skicklig rekryterare som brinner för specialistområdet rekrytering och som ser värdet av effektiv och hållbar kompetensförsörjning.
Som rekryterare ansvarar du för att stödja verksamhetens chefer i deras rekryteringsprocesser från första kontakt med rekryterande chef till genomförande av hela rekryteringsuppdraget och delar av tillhörande administration. Detta innebär att du arbetar både i en operativ också konsultativ roll i hela rekryteringsprocessen med chefens behov av rekryteringsstöd som utgångspunkt. De rekryteringar som görs är många och varierade, från omfattande rekryteringar av pensionshandläggare till specifika specialister inom verksamheter som IT, juridik, kommunikation, analys och utveckling.
Utbildning och erfarenhet:
Du har:
- Erfarenhet av att kontinuerligt och självständigt arbetat med rekryteringar, från ax till limpa genom ett strukturerat och målinriktat arbetssätt
- Erfarenhet av att arbeta med flera rekryteringsprocesser parallellt i relativt högt arbetstempo
- Erfarenhet av att rekrytera till olika specialistroller inom en organisation/branscher
- Goda kunskaper i svenska, likväl i tal som skrift
- Relevant akademisk utbildning
Meriterande är om du har:
- Förtrogenhet med statlig rekrytering, gärna från en större organisation i förändring
Egenskaper:
Du är uppdragsorienterad och gillar att hantera många olika uppdrag samtidigt på ett professionellt sätt. Du är påtagligt leveranssäker och trivs med att arbeta mål- och resultatinriktat med flera processer parallellt i ett högt arbetstempo. Du föredrar att utifrån ramar finna enkla, pragmatiska och hållbara lösningar. Du har god kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt.
Som person är du stabil, metodisk och stresstålig med förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete, inte minst vid arbetstoppar. Du har lätt för att skapa goda relationer och kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du är en genomförare med förmåga att bedöma uppdrag och arbetsinsatser i ett längre perspektiv och agerar utifrån verksamhetens bästa.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten i urvalsprocessen.
Övrigt:
Anställningen är tidsbegränsad på heltid tom. 2021-01-30 med eventuell förlängning med snarast tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Stockholm. Resor i tjänsten förekommer då myndighetens verksamhet finns på åtta orter i landet.
Urvalet sker löpande. Arbetspsykologiska test kommer att förekomma.
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen att genomföras innan anställning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
För mer information:
För mer information, kontakta:
Gruppchef Veronica Dahlqvist, tel. 072-210 28 04
Fackliga representanter:
Saco: Linda Modin, tel. 010-454 33 36
ST: Helena Blomkvist, tel. 010-454 28 53
Välkommen med din ansökan senast 11 maj 2020. Märk din ansökan med PSL 2020-58.