OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med cirka 1 300 medarbetare på drygt 130 orter och över 75 000 kunder. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi & skatt, lön, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta för småföretagare.
Med vår stadiga grund ska vi nu bygga vidare, vi ska både växa och utöka våra tjänsteområden och söker därför ständigt nya medarbetare som vill vara med på vår tillväxtresa!
Om tjänsten
Som rekryterare hos Ludvig & Co erbjuder vi en bred, dynamisk och utmanade roll där du blir ansvarig för att hitta våra framtida medarbetare.
I en omväxlande vardag kommer du självständig att driva våra rekryteringsprocesser från ax till limpa inom samtliga våra regioner och tjänsteområden, vilket innebär att du kommer vara involverad i att hitta och rekrytera alltifrån Seniora Rådgivare i norra Sverige till Fastighetsmäklare i södra Sverige.
Vi bygger vårt företag med stark lokal närvaro, vilket innebär att vi söker kompetens på 130 orter.
Du ansvarar för att vi har en effektiv rekryteringsprocess och för våra chefer blir du en naturlig kontaktperson och ett tryggt stöd i alla våra rekryteringssammanhang.
Utöver att självständigt och löpande driva ett antal parallella rekryteringsprocesser så ansvarar du även för samtliga kontakter och avtal med våra annonseringsleverantörer och kandidatplattformar. Du utvecklar också kontinuerligt vår rekryteringsprocess och vårt rekryteringserbjudande och säkerställer på så sätt att vi alltid är moderna och ligger i framkant med hur vi arbetar med rekrytering.
Förutom ovanstående innebär dina uppgifter att:
• Säkerställa den administrativa processen inför uppstart av rekrytering
• Utbilda våra chefer i rekrytering
• I rekryteringssyfte deltaga i arbetet med att arrangera studentinriktade aktiviteter och nätverksevent
• Deltaga i arbetet med employer branding kopplat till rekrytering
För att lyckas behöver du
• Flera års erfarenhet av rekryteringsprocessens alla delar, från search och annonsering till testning och referenstagning.
• Starkt engagemang som syns och känns för det du gör
• Intresse och gärna tidigare erfarenhet av arbete med Employer Branding.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
• Högskole- /universitetsutbildning
Som person har du en hög ambitionsnivå och ett starkt målfokus. Du trivs i en händelserik miljö och kan med lätthet hantera flera parallella rekryteringsprocesser i kombination med andra rekryteringsrelaterade arbetsuppgifter.
Vidare är du som person utrustad med ett strukturerat arbetssätt, professionalism, ödmjukhet och tålamod. Du är nyfiken och tycker om att pröva nya vägar för att attrahera framtidens talanger.
Då rollen bygger på kontakter både externt och internt ser vi att du är utåtriktad och kommunikativ samt besitter en förmåga att bygga relationer med människor på alla nivåer.
Vi erbjuder dig ett spännande jobb i ett företag som många olika tjänster. Vi är på en tillväxtresa och våra medarbetare är den viktigaste förutsättningen för att nå framgång.Vi är en av Sveriges bästa arbetsgivare och är utsedda som ett Karriärföretag 2021.
Hos oss får du ta ett stort eget ansvar och ingår i ett engagerat HR-team.
Låter det här som du?
Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Har du någon fråga om tjänsten så tveka inte på att kontakta HR chef, Henrik Gradin, henrik.gradin@ludvig.se eller 08-700 20 17. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!