OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedish Recruitment har sedan 2006 jobbat med rekrytering gentemot den europeiska arbetsmarknaden. Vi jobbar aktivt för långsiktighet, och detta innebär goda relationer med både kunder och kandidater under och efter rekryteringsuppdraget. Vi söker nu en: Driven Rekryterare/Rekryteringsassistent med fokus på internationell marknad Med utgångspunkt från vårt Karlstadkontor arbetar vi med kunder över hela Europa, men framför allt på Irland, Malta, Storbritannien och Nederländerna. Vill du jobba med internationell rekrytering i en miljö som främjar din utveckling? Som rekryteringsassistent på Swedish Recruitment kommer du att arbeta i ett företag med dagliga internationella kontakter. Du kommer att ha ett stort eget ansvar och möjlighet att påverka tjänstens utformning, beroende på din erfarenhet, i nära samarbete med vår rekryterare. Rollen innebär bland annat: . Att utifrån kundens beskrivning utforma en kravspecifikation, annons och strategi för varje rekryteringsuppdrag. . Skapa och bibehålla goda relationer med kunder. . Hitta lämpliga kandidater via olika kanaler som mässor, CV-databaser, nätverk etc. . Intervjua, värdera och bibehålla kontakt med kandidater. . Underhålla CV-databas. . Interna projekt. Det är en stor fördel om du själv har erfarenhet av att jobba i Europa, gärna utanför Norden. Du har en akademisk bakgrund och gärna någon relevant erfarenhet efter din examen. Du gillar att ha dagliga och täta kontakter med både kandidater och på sikt även kunder via telefon och e-mail. Du är duktig på att kommunicera och har en förmåga att övertyga. Det är av yttersta vikt att du är driftig och klarar av att fatta snabba beslut på eget initiativ. Du jobbar på ett proaktivt sätt och söker aktivt lösningar på de utmaningar som du har framför dig. Du har goda kunskaper i engelska och du är en van datoranvändare, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tillträde snarast och enligt överenskommelse.