OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en fena på administration och vill ha en roll där du får jobba med många bollar i luften och att ge god service åt ett team? Då har vi på Poolia ett perfekt uppdrag till dig! På grund av en tillfällig intern omflyttning på Chalmers så söker de en förstärkning på 75% under ca tre månaders tid. Möjlighet till förlängning till årsskiftet kan finnas. Uppdraget kommer att starta i slutet av augusti och vi kommer att hålla intervjuer under vecka 32. Däremot är det bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt då vi ständigt kollar inflödet av ansökningar även under sommaren. Vart välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Som rekryteringsadministratör på Chalmers är du en del av HR-avdelningen och kommer att stötta och avlasta fyra rekryteringsspecialister. Arbetet innebär att du lägger upp, redigerar och publicerar platsannonser i rekryteringssystemet ReachMee, hanterar kontakten mellan rekryterande chefer och kandidater samt följer upp och avslutar ärenden. Du kommer också administrera arvodesräkningar till sakkunniga och ansvara för den gemensamma funktionsmailen. Du kommer också att vara ett stöd för Chalmers centrala anställningskommitté genom att förbereda mötesagendor, utskick av kallelser, boka fika med mera. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma beroende på verksamhetens behov.
Vem är du?
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens. Eftersom du kommer att ingå i HR-avdelningen är det meriterande om du har någon form av utbildning inom HR. Vi tror även att du har erfarenhet av ett administrativt arbete och gärna i en koordinerande roll av något slag.
För att fungera i rollen är det viktigt att du kan kommunicera helt obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Du har en förmåga att formulera dig professionellt och pedagogiskt och har en talang att skriva attraktiva och kvalitativa texter då du kommer att hjälpa rekryterande chefer med detta. Du trivs i en tjänst med många olika kontaktytor. För dig är det självklart att vara öppen och lyssnande, och att kunna vara flexibel och prioritera om i dina arbetsuppgifter då förutsättningar snabbt kan ändras. Du har fingertoppskänsla för bra service, ett öga för detaljer och god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du är noggrann och känner dig hemma i ett arbete där du får blanda administrativa uppgifter med många sociala kontakter, både via mail och via personliga möten.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.