OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
.
Säljare till Allianceplus med placering Eskilstuna
Allianceplus är ett av de största facility management- och städföretagen i Skandinavien och består av 4500 medarbetare varav 2700 i Sverige. Företaget erbjuder ett brett utbud av FM-tjänster till företag i den privata och offentliga sektorn. De största kunderna återfinns i livsmedels-, fastighets- och hotellbranschen samt inom statliga verk och industrin.
Allianceplus planerar att expandera sin geografiska närvaro genom organisk tillväxt och nyförvärv i Norden. Samtidigt undersöker man möjligheterna för ytterligare internationell expansion i Norden. Allianceplus Sverige förväntas omsätta 1,5 miljarder danska kronor (200 miljoner euro) år 2018. Läs mer på www.allianceplus.se
Allianceplus är en organisation som präglas av starka värderingar som sätter medarbetaren först med fokus på den enskilde individens engagemang, nytänkande och ansvarstagande. Vi befinner sig i en dynamisk fas som präglas av stark tillväxt och förändring.
Nu söker vi en säljare med ansvar för att utveckla Alliance+ försäljning
Som säljare i Allianceplus ansvarar du för att driva och utveckla försäljningsarbetet inom Marknadsområde Mitt. Företaget är i ett expansivt skede och du kommer att få goda möjligheter att påverka affärsplan och försäljningsarbetet. Som säljare bearbetar du företag i olika storlek och branscher med ett attraktivt tjänsteutbud inom Facility Management vilket bidrar till ett omväxlande arbete med stora utvecklingsmöjligheter.
Du kommer att få goda möjligheter att påverka hur arbetet ska läggas upp men nedanstående arbetsuppgifter kommer att vara viktiga.
* Boka och genomföra säljbesök i alla faser hos nya och befintliga kunder.
* Kalkyl och offertframtagning.
* Anordna och delta i kundevent och nätverksträffar.
* Tjänste- och konceptutveckling tillsammans med regionens driftsorganisation.
* Uppföljning och rapportering av försäljningen i området.
För att lyckas i rollen tror vi att du har följande kvalifikationer:
* Minst 2-3 års erfarenhet av kvalificerad tjänsteförsäljning
* Van att driva hela säljprocessen från första kontakt till färdigt kontrakt
* Erfarenhet av förhandlingar på ledningsnivå
* Ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå
Personliga egenskaper som vi tror är viktiga:
* Självgående, driven säljare
* Entreprenörsanda med vilja att utveckla nya affärsmöjligheter
* Relationsbyggare
* Bra på att kommunicera och presentera
* Förmåga att planera och strukturera sitt arbete.
* Lagspelare
Till din hjälp i arbetet har du 12 kollegor i säljorganisationen i Sverige där det förutom roller som regionansvariga säljare och specialistsäljare ingår kalkyl och prisansvarig samt kalkylstöd.
Du rapporterar till Försäljningschefen i Sverige men ingår även i marknadsområdets ledningsgrupp där du aktivt förväntas bidra till den övergripande utvecklingen av verksamheten och vårt tjänsteutbud i din geografi.
Då resor i arbetet är ett återkommande inslag är körkort ett krav.
För att få en jämn könsbalans i Alliance+ arbetsgrupp ser vi mycket gärna kvinnliga sökanden till den aktuella tjänsten.
Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Per Grytter på Prizta Rekrytering & Bemanning AB, tel. 0733- 133 205. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 30 juni. Ansök tjänsten på www.prizta.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pernilla Embertsdotter
031-789 00 90
Karin Theander
031-7890092
Embert Larsson
031-7890192
VD Pernilla Embertsdotter
031-789 00 90
Rekryterare Karin Theander
031-7890092
Peter Berntsson
031-7890092
VD Per Grytter
0733133205
Senior Researchkonsult Pernilla Embertsdotter
031-789 00 90
Rekryteringskonsult Christina Johansson
0708838100
Rekryteringskonsult Jonas Bergman
070-373 03 42