Driven Säljare till PODAB

Arbetsbeskrivning

Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta med en unik kundanpassad lösning där vi erbjuder marknadens bästa produkter? Då kan det vara just dig vi söker!

I över 70 år har vi jobbat med professionell tvättstugeutrustning. Inget annat. Det är det som gör oss till specialister. Våra produkter finns i flerbostadshus, på hotell och restauranger, på brandstationer, sjukhem och ridhus, för att bara nämna några platser.
Under 2011 byggdes och fejades det på Göteborgskontoret. Samma år invigdes de nya lokalerna där utveckling, lager och försäljning trivs under ett och samma tak. Under 2012 påbörjades samarbetet med Primus. Ett samarbete som innebär att PODAB har starka och stabila leverantörer och ett sortiment som är specialanpassat för den svenska marknaden. Med Jimmy Nilsson som VD fortsätter PODAB att växa och skapa förutsättningar för att optimera tvättutrustningen i alla svenska tvättstugor

Din utmaning
Som Säljare på PODAB AB är du ansvarig för säljprocessen inom ditt distrikt. Du utgår från Växjö och distriktet sträcker sig från Halmstad till Kalmar. Ditt uppdrag är uppsökande kundbearbetning och du tillbringar en stor del av din arbetstid hos nya potentiella kunder och befintliga beställare. Dina kunder kommer att vara bostadsrättsföreningar, fastighetsbolag och övriga verksamheter där tvättstugeutrustning används. I nära dialog med kunden tar du fram anpassade lösningar och ansvarar för projektet från offert till leverans och uppföljning. Arbetet präglas av att skapa goda långsiktiga relationer med hög servicenivå i fokus. Du arbetar självständigt med eget kundansvar i nära samarbete med chef och medarbetare. Vi erbjuder ett fritt arbete där du arbetar med marknadsledande lösningar och produkter i ett kundorienterat företag. Hos oss får du stimulerande arbetsuppgifter, trygghet och utvecklingsmöjligheter. Vi arbetar hårt tillsammans, samtidigt som vi uppmuntrar alla att hitta en bra balans mellan arbete och privatliv.

Din bakgrund
Vi söker dig som brinner för uppsökande försäljning B2B. Det är en fördel om du arbetat med eget resultatansvar och du har ett brinnande intresse för att göra affärer samt att göra kunder nöjda. Det är starkt meriterande om du tidigare har jobbat med systematisk, strukturerad kundbearbetning och planering. Vi vill att du har god datorvana och det är meriterande om du är kunnig i CRM- system. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi värdesätter motivation, energi och utvecklingsvilja högt.

Som person är du ambitiös, nyfiken och resultatorienterad med högt eget driv. Du motiveras av att göra affärer och skapa långsiktiga relationer med kunder, har du dessutom ett tekniskt intresse eller know how är det en perfect match.
Goda kunskaper i Svenska och Engelska är ett krav.

Vill du veta mer?
PODAB AB samarbetar i denna rekrytering med Badenoch & Clark, du skickar in din ansökan via: www.badenochandclark.se och lediga jobb. Ansök senast den 29/1-17. Frågor angående tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Björn Almqvist på tel: 020-151818.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön + provision
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 9 januari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Säljare i Telias butik i Hudiksvall

14 november 2024