OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om tjänsten
Ghost Competence söker för Ricoh IT partners räkning en säljare till Umeåkontoret. Du kommer i rollen som säljare på Ricoh IT partner vara en viktig del i kontakten med deras kunder och i deras fortsätta tillväxt i Umeå. För att trivas i rollen som säljare drivs du av att uppnå resultat, är initiativtagande och målinriktad. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av B2B försäljning samt ett visst teknikintresse.
Ricoh IT Partner erbjuder gott arbetsklimat samt möjlighet till säljutbildningar och tjänstebil efter provanställningen. De har interna säljtävlingar där man kan vinna fina priser som ex. resor.
Detta är en direktrekrytering till Ricoh IT Partner vilket innebär att Ghost Competence sköter rekryteringsprocessen men du kommer att anställas av Ricoh IT Partner. All kontakt angående tjänsten ska gå via Ghost Competence.
Information om kundföretaget
Ricoh IT Partner Norr är fristående företag, men samtidigt exklusiva partners till Ricoh Sverige AB, som erbjuder hela Ricohs produkt- och tjänsteutbud för Dokumenthantering, IT-infrastruktur och AV/Videokonferens. De har kontor i Umeå, Skellefteå och Luleå. Umeå kontorets distrikt är Umeå, Ö-vik samt inlandskommunerna.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som säljare hos Ricoh IT Partner kommer du att ansvara för:
• Kundprospektering
• Mötesbokning
• Ny kundförsäljning
• Skapande av goda och långvariga relationer med såväl nya som befintliga kunder
• Rådgivning för vidareutveckling av kundrelationer
• Samt övriga uppgifter som rör rollen som säljare
De produkter du kommer att sälja är hela kontorslösningar. Mer specifikt är det Dokumentlösningar, IT-lösningar, konferenslösningar, samt företagstelefoni. I tjänsten kommer du att rapportera till Centerchef samt till VD i vissa ärenden.
Vi söker dig som
Har några års erfarenhet av försäljning, helst B2B. Vi ser gärna att du har arbetat med uppsökande försäljning och drivs av den typen av utmaning. För att trivas i rollen som säljare hos Ricoh IT Partner tror vi att du har ett brinnande intresse för försäljning, är utåtriktad, orädd och målfokuserad. Vidare är du en driven och tävlingsinriktad person och vill bidra med det lilla extra. Vidare är det ett krav att du har B- körkort samt goda kunskaper i framförallt svenska och men även engelska i tal och skrift.
Urval sker löpande, så var snabb in med din ansökan. Sök tjänsten genom att trycka på ”sök jobbet”. Skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev så har du större möjlighet att bli kontaktad av en av våra rekryterare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@ghostcompetence.se
Fakta
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidare med sex månaders provanställning
LÖN: Månadslön med en fast del samt en rörlig provisionsdel
ORT: Umeå
SISTA ANSÖKNINGSDAG: 29/11 - 16
KONTAKT: Jonas Lindgren
Om oss
Var med på resan att bibehålla och skapa så många jobb vi bara kan i vår region. För mer information gå in på www.ghostcompetence.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Nimarker
070-6698572
Joakim Nimarker
070-6698572
Tobias Nilsson
070-6698550
Joakim Nimarker
Marlene Lundberg
Marlene Lundberg
0706698524
Jonas Lindgren
Marlene Lundberg
Jonas Lindgren
Marlene Lundberg
070-669 85 24